NoWaX Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei Hå alle sammen.. Jeg bestemte meg meg på fredag fra å gå fra stasjonær til en mer bærbar løsning. Så kjøpte meg en laptop av typen thundra. Men i kveld gikk jeg til innkjøp av en : CNet Wireless Router 11 Mbps 802.11b, 4p switch Har sett på testpanelet hos Komplett.no og den har fått relativt dårlig anmeldelser. Ser ut som om samtlige har temmelig problemer med å sette opp routeren mot netteverket. Men dette kan vel unmulig være så vanskelig? Hvis noen har dårlige erfaringer rundt akkuratt dette produktet, og vil gjærne fra råde meg å handle, så kom med det.. toppers.. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Kjøpte den routeren på komplett/ukas tilbud forrige uke. Får ikke den til å virke. Får ikke PCen som står koblet med kabel inn i trådløse routeren til å komme seg på nett engang. Wireless har jeg ikke prøvd ennå. Skulle jo være en enkel sak, men sliter med denne. Vet ikke om det er noen der ute som har fått opp en slik? Lenke til kommentar
Vain Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvis noen har dårlige erfaringer rundt akkuratt dette produktet, og vil gjærne fra råde meg å handle, så kom med det.. toppers.. Jeg har en annen cnet-modell (ikke trådløs). Hvis jeg skulle ha kjøpt en ny router ville jeg absolutt ikke satset på cnet. Min er nesten umulig å sette opp. Hvis du har sjansen så kjøp noe annet. Vet om mange som har problemer med cnet-routere. Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 faawk.. Får tydligvis en router å bryne meg på da. Gleder meg til den kommer i posten... rontonic: Er den helt umulig å configurere? ... (kontakter deg igjen om noen dager, så finner vi ut av det). Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har brukt en CNet router (trådløs m/ 4 port switch) hos en kamerat på hans hjemmenettverk. Den var veldig vrien å få innstalert, men funket sånn någelund greit etterhvert. (hadde noen rare greier med pakketap og avlogging) Helt til i dag hvor den klikket maks, og nektet å bruke trådløs. Jeg tenkte at jeg kunne oppdatere firmware og at det ville hjelpe. (hadde nektet å instalere firmware tidligere) Oppdaterte og alt virka greit, helt til den plutselig begynte å koble av og på i hytt og pine. Siden dette kom etter oppdateringen skjønte jeg at jeg burde resette routeren til fabrikk innstillingene. Dette så faktisk ikke ut til å funke! :S Og problemet har fortsatt helt til nå. (de gangene den slutter å kun søke etter WAN, LAN og WLAN så nekter den å sende data. Dvs at jeg kan godt sende til den men den svarer ikke...) Rare greier, noen som har opplevd lignende? Så vi har bestemt oss for å returnere den til Komplett. Det kjipe er at de MÅ ha sånn spesielle greier pga den er kjøpt i pakke med ett annet kort. Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Fy søren, ser ut som om jeg har allerede har kjøpt katta i sekken før jeg har fått produktet. Får nå teste den ut å se om jeg får den til å fungere sån noenlunde. Ser ut som om samtlige som har kjøpt denne type routeren har problemer. #"!%"# fawk.. :!: Men si jeg allerede har en router som er kjørbar, å jeg vil bare koble til denne og bruke den som en switch, mer eller mindre. Vil dette komme til å gå? Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Nå har jeg nettop fått min CNET router, og den funker som bare juling.. Både WLAN og vanlig tp-tilkobling virket kjempe fint. Skjønner ikke hvorfor dette produktet har fått så mye refs.. Den tråløse tilkoblingen funket skikkelig bra.. har ikke testet hvor stor radius den har, men den funker så å si over hele leiligheten, som da er bruksområdet mitt.. Det eneste jeg har å utsette på er 11mb overførings hastighet. Kunnge godt ha hatt 54. Det merkes når du skal streame masse mp3 filer fra resten av nettverket .. Lykke til! Ingen fare med CNET's tråløse routere. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Ingen fare med CNET's tråløse routere. Jeg satte min opp raskt og problemfritt også. Både kabel og trådløst fungerte bra. Gikk greit å legge inn Wep og Mac også. Så jeg lo litt av alle de negative erfaringene :!: . Men det skulle jeg visst ikke gjort , for etter en knap måneds bruk, ser den ut til å ha låst seg. Wlan sluttet å virke, og maskinene på kabel får ikke tildelt IP automatisk lengre. Kommer meg ikke inn i routerens web oppset, hverken med defaulte TCP/IP instillinger eller de jeg la inn selv. Den ser ikke ut til å reagere det minste på at jeg trykker inn reset knappen. Får bare "forespørsel avbrutt" når jeg prøver å pinge den. Får vel levere den inn til rep i morgen. Endret 29. januar 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
pine Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Ehehehe Akkurat samme skjedde hos meg. Bestillte cnet router og 2 cnet wlan kort. Pen innpakkning, men faen om det funker. Etter en måned så sluttet wlan å fungere. Før det så klarte jeg ikke lagre noen av NAT reglene, den klarte ikke lagre de. Oppdaterte firmware, men det hjalp ikke stort. Bare dritt denne ass. De wlan korta jeg kjøpte fungerer utmerket derimot. Endret 29. januar 2005 av pine Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Okay, jeg har altså kjøpt katta i sekken? Bare at problemene kommer ikke før om 1mnd ? hehe, typisk.. Yes gutter, dere hører nok ifra meg når jeg har hatt den i 1mnd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå