audhage Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei Sitter her og lurer på om jeg trenger et nytt lydkort. Ikke det at jeg har problemer med det (det går heller på tanken om at det har fulgt med en DELL maskin ) Kortet jeg har er et Turtle Beach Santa Cruz. Noen som veet om dette er et bra kort eller ikke? Takker for alle svar. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
audhage Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 *bumpibump* Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Dette lydkortet er meget bra (top end) men begynner å dra på årene. Etter min mening trenger du ikke noe nytt kort. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Men kortet er en Dell variant, hadde en dell pc på jobben med santa cruz kort, men når jeg så på sidene til turtle beach, så sto det at Dell sin utgave trengte egne drivere, og at man måtte kontakte dell for å få tak i de. Forskjellen på Dell og "non-dell" vet jeg ikke Lenke til kommentar
Bach Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Sånn jeg leser DELL-faq'en sier de bare ifra om at DELL muligens har gjort ett eller annet. Er ikke værre enn å prøve. Hadde sjøl et Videologic SonicFury. Var trykka SantaCruz på printet, DSP'en var CS4630 og det fungerte med drivere fra TurtleBeach. Veldig godt kort etter min mening. Om du ikke MÅ ha de nye fancy sakene men bare trenger et lydkort som låter bra ser jeg ikke noen umiddelbar grunn til å bytte det ut. Eneste jeg slet med var å få gameporten til å fungere med et nForce2 hovedkort. Vet ikke helt hvorfor, for de nyeste driverne skal fikse dette. Har noe å gjøre med "omadressering" av gameporten, som SantaCruz skal støtte. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Nå har det seg jo slik at jeg ikke kan NOE om lydkort og lyd til pc'en. Men det funker med de driverne som er på sidene deres. Kortet fulgte med et Altec Lansing 5.1 sett. (ADA995) som er THX godkjent. Er dette noe bra? Hvilket f. eks. Logitech eller Creative sett ligger det på linje med? Takker for alle svar hittil. Mvh Audun Hagen EDIT: Leif Endret 24. januar 2005 av audhage Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Oooh, pent høytalersett! Altec Lansing lager ganske gode høytalere, de sammarbeider vel med Creative, mener å ha sett at de lager elementene i Creative settene. Sitter selv med AL ATP3 2.1, knallgod lyd (synes jeg), dette har dog ingen form for THX sertifisering e.l. Tror det settet ditt er bra jeg, men det er din oppfattning av settet som teller, synes du lyden er god, så er den god. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Greia er at jeg HATER å ha ca 100 DELL logoer på. (er ikke så glad i DELL.) Mvh Audun Hagen (takker for alle svar hittil da ) Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har et turtle beach santa cruz kort. Fulgte med Dell'en Må vel si meg fornøyd med det, har ikke noen erfaring med andre kort men Lenke til kommentar
audhage Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Knall. Da er jeg ikke alene. Det er jo fordi jeg ikke har hatt noen andre erfaringer med lydkort jeg spurte da. Utenom det integrerte. Da summet høytalerne i takt med at jeg bevegde musa Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå