Gå til innhold

Bruk av ekstern disk som systemdisk

bleu

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med å bruke en firewire/usb2 ekstern harddisk som systemdisk, dvs, kjøre windows og boote fra den istedet for den ordinære IDE harddisken inni maskinen?

Jeg har en bærbar maskin som har en 5400rpm harddisk og lurer litt på hvor stor ytelsesforskjellen er om jeg hadde brukt en eksterndisk som systemdisk.

Det som bekymrer meg er jo at den blir litt mindre mobil med tanke på å flytte rundt, men også hvis ledningen skulle en dag bli nappet ut ved et uhell..

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaringer med å bruke en firewire/usb2 ekstern harddisk som systemdisk, dvs, kjøre windows og boote fra den istedet for den ordinære IDE harddisken inni maskinen?

Jeg har en bærbar maskin som har en 5400rpm harddisk og lurer litt på hvor stor ytelsesforskjellen er om jeg hadde brukt en eksterndisk som systemdisk.

Det som bekymrer meg er jo at den blir litt mindre mobil med tanke på å flytte rundt, men også hvis ledningen skulle en dag bli nappet ut ved et uhell..

Erfaringer?

Det finnes hovedkort som støtter dette, ellers tror jeg det også finnes boot disker som støtter det. - Men skal du bruke det som en perm. løsning bør du nok ha et hovedkort som støtter boot fra USB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...