Lættis Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Det dukker opp Thumbs.db filer i mangen av mine foldere. Hvilken fungsjon har denne filen? Gjør det noe om jeg sletter dem? Endret 23. januar 2005 av Lættis Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Dem brukes til å lagre "screenshots" av filene for preview etc, sletter du dem vil det bare komme nye. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Det er vel for at det skal gå raskere å forhåndsvise bilder. Det gjør ikke noe om du sletter dem. Det er også mulig å slå av denne genereringen av Thumbs.db filer en eller annen plass. EDIT: For sen... Se her. Endret 23. januar 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Dem brukes til å lagre "screenshots" av filene for preview etc, sletter du dem vil det bare komme nye. Enkelt og greit Er det mulig å utdype det litt? Jeg har merket meg at de dukker opp igjen ganske fort etter at jeg slettet noen. EDIT: ikke så farlig å utdype det. Fikk det godt forklart på siden Orjanp linket til. Takk for svar begge to. Endret 23. januar 2005 av Lættis Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Bare et lite tips. Siden jeg linket til var første treff når jeg søkte med 'thumbs.db' på www.google.com. Selvsagt ikke noe problem at du spør, men for din egen del kan det noen ganger være raskere å søke enn å spørre. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Som sagt tidligere så er det en cache som lagrer forhåndsvisningene av bilder slik at Windows ikke sjekker innholdet i filen neste gang du blar igjennom filene. Du kan deaktivere cachingen i Mappealternativer -> Vis, men jeg anbefaler at du ikke gjør det pga. at det vil gå mye tregere og krever mye diskaktivitet som da ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå