Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 problem

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 80 2.0E 1992.

Når motoren er skrudd av, så går ennå bensinpumpen og tømmer batteriet.

Jeg hører en svak elektrisk dur framme i motoren og ved bakhjulene, kan det være pumpa som går?

Er nødt å koble ut batteriet hver gang jeg stopper bilen.

Har hatt den hos mekaniker som mente det bare var batteriet som det var noe galt med, så kjøpte nytt batteri, men samme problem!

Har noen noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er slik at bensinpumpene går (og det høres nesten slik ut slik du beskriver det) må det vel være noe galt med reléet som styrer strømmen til disse. Bare en idé fra min side, har ikke greie på elektriske bensinpumer, kjører Lada selv og der er det én hederlig mekanisk pumpe. :!:

Lenke til kommentar

Hmm, det slutter aldri og forundre meg hva enkelte får beskjed om på "verksted" eller av "en mekaniker". Men jeg håper til hans forsvar at du ikke var kjent med denne lyden før batteriet ble byttet.

Kan ikke din bil godt nok til å si noe mer enn Lada 2103, jeg syns også det høres sannsynelig ut at relee har hengt seg opp, evnt at det får strøm uten at det skulle hatt det. Ville funnet ut hvor rele'et sitter, og prøvd å ta det ut, evnt kan du også prøve og slå litt på det med tenningen av, og høre om du får vekk lyden da.

Kom dette bare plutselig, og skjer hver gang eller?

Lenke til kommentar

Er vel pumpa som går ja.

Det som er mest sansynlig er at relèet har sviktet som de sier over her, eller, og mer sansynlig at det som gir strøm til relèet har feil, da relè vanligvis blir stående i "brutt" posisjon når de svikter.

Det som gir strøm til relèet er, tennings-modulen(TCI-H switch) eller hjernen(ECU) til motoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...