Gå til innhold

Chieftec full tower. Hvordan få mer stille?

Anbefalte innlegg

Har full toweret til Chieftec. Med 2 stk 23dB vifter foran og 1 bak som jeg kjører på 5V. + 1 12dB Papst bak.

Så har jeg psu chieftec 340W

Har isolert med 10mm lydmatter. 3 stk Maxtor D740 60GB henger i pattentbånd. Abit Kr7a.raid hovedkort er byttet Blæser til passiv kjøling fra Zalman.

AMD xp1700 med papst 19dB blæser.

Creative Geforce 3 ti200

Noen måte å få dette mer støysvakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør først finne ut HVA som bråker.

Sterkt mistenkte bråkmakere:

- psu chieftec 340W

- Maxtor D740 60GB

- Creative Geforce 3 ti200

Hvis det er disse som er synderne, må det settes inn tiltak rettet mot disse, f.eks. investere i ny PSU og harddisk, og mer stillegående skjermkortkjøling. Mye avhenger av budsjettet... Lytt for å høre hva som bråker mest, og så begynner du der :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan jo også sette inn lydisolerende plater.

Det hjelper en del, i tilleg til viftestyring.

Du kan også bytte ut vifta i psu med en stillere vifte rolig Papst vifte f.eks.

Kjøpte dempeplater på microplex til mitt kabinett, og dempet nærmest ALT. Til og med poweret... Tettet også ubrukte hull.

Dette har minimalt forbedring, koster og er endel jobb. I tillegg at det øker tempraturen på kabinettet. Se heller på hva som lager støyen...

Lenke til kommentar

Eg har ett Chieftec Dragon med 360w psu. Vifta i psu bråka sim ville hæ*****.

Satte i en 120mm Papst over psu som hjelper til med å trekke ut varm luft, og vifta i psu nærmest døde. Hører den omtrent ikkje lenger.

Har kjøpt 10mm støydempingsmatter på Biltema og lagt på sidedører og i toppen. Det fjernet masse av resonansen i kabinettet uten at PCen ble noe varmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...