Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

delte meninger om snuten

-=CH=-

Anbefalte innlegg

Har dere aldri sett CSI? Kaster du fra deg hjelmen så kan bare politiet plukke den opp og finne dna´et fra et hårstrå. Så sjekker de opp dette mot registeret sitt, og vips så står de på døra.

hehe, tviler på at snuten gidder å bruke masse resurser på å ta en dust på trimma moped..

Er vel viktigere å få bura inn bin laden og gjengen da vel...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet har lov til å følge etter deg selv om du kaster hjelmen.

Har også hørt om det greine med at uten hjelm har de ikke lov.

Men de må ha en viss avstand fra deg.

Tips: Hvis du skal prøve dette så ikke skriv navn i hjelmen.

(Hørte om en som gjorde det (Han ble tatt)).

Lenke til kommentar

Hehe, her var det mange påstander og mange som tror på noe. Seff kan politiet kjøre etter deg om du kaster hjelmen, det som er avgjørdene er at de ikke skal sette deg eller andre i unødig fare, om du kjører som en gal skal de ikke følge etter deg uansett hjelm eller ikke. En annen ting er at det er opp til hver politimann hva en mener er forsvarlig og ikke, da det er de som må stå til ansvar om der skulle ha skjedd noe. Vidre kan man henvise til §3 i loven om veitrafikk, den om varsomt aktpågivende osv. Politiet har ikke fravik fra denne loven og derfor skal følge denne som alle andre.

Så var det det der med en eller to i politimenn i bilen. om man bare har PP (policepilot) og er 1 politimann i bilen så vil det da bli ord mot ord om du ikke aksepterer et forenklet forelegg. Så er det opp til retten om de vil tro en politimann eller "mannen på gata" Gjett hvem som vinner?

Siste var vel om de kan kjøre fortere enn 160. Klart de kan det om dette kan forsvares som nødvendig, og ei heller sette folk i stor fare.

Noe mer da? :p

Leben

Edit: Dna brukes veldig skjeldent og håper bare det er fleip fra folks side :p Kun "harde" saker hvor dette blir gjort da dette koster omlag 200.000 og må dekkes av det enkelte politidistrikt. Dog unntak som drapssaker.

Endret av Leben
Lenke til kommentar

Politiet stopper ikke om du tar av deg hjelmen....

Muligens nevnt tidligere, men politiet stopper heller ikke om du tar av deg bilbeltet...

Det å stikke fra politiet blir bare dumt. Du har gjort deg skyldig i en lovovertredelse og å stikke av fra dette blir jo idiotisk. De tar nummret ditt uansett, så dagen etter er de på døren din og det blir betinget fengsel isteden for bot....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg kjørte med trim på peden min..

Purken sto rolig da jeg kjørte frobi, men kom etter meg. Kjappa meg med å snu skiltet mitt(el,skiltsnuer)

Da farten økte:100-120-140 fulgte fortsatt purken etter,

da tok jeg av meg hjelmen, slengte den på bilen dems.

Ruta dems sprakk, og de kjørte av veien og ut på et jorde

Parkerte så på en skogsbilvei litt unna og gikk hjem.

Brukte ikke peden på et halvt år da! Måtte også holde kjeft om det (kunne ikke skryte!) så ingen skulle få snusen i det.

Noe av det villeste jeg har gjort ass!

konklusjon: det var fett! men ikke værdt det :no:

Endret av Junk3r
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...