Cilveran Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Vil ikke dette skal bli no "krangel-tråd", men jeg lurer simpelthen på hvor mye støyforskjellen mellom dem er verdt ?? Jeg bestiller maskin fra netshop nå i kveld, men stusser litt på HDD. Hadde på forhånd egentlig bestemt meg for Seagate barracuda 7200.7 200g s-ata, pga av 120gb testen til HW hvor de sa denne var ganske stille med grei ytelse. Men nå ser jeg på netshop at de har Western Digital 200gb s-ata HDD til 850,- mot Seagate sine 1050,- .... Så da blir spørsmålet, støyer WD såpass mye at det vil være verdt 200,- mer ? Kan dere karakterisere lyden av støyingen på de to diskene litt mer? Er det en suse/summelyd, eller er det "krasling" på de to forskjellige diskene? En slags liten summelyd kan jeg alltids leve med, og det kan jeg med krasling også, men ikke hvis denne kraslinga skjer mer eller mindre konstant (noe f.eks. foreldrene si maskin har begynt å gjøre...) Lenke til kommentar
strike8 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei jeg har en 200gb WD hdd og den støyer ikke i det hele tatt....... i hvert fall ikke i forhold til min maxtor disk. Aldri velg maxtor disk hvis det er stille hdd du skal ha.....hel j.... å sove til men jeg har også hørt det at seagate sine er veldig stille og fine Lenke til kommentar
Zecko Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Jeg har begge de har veldig lite støynivå begge to... men jeg ville valgt WD liker det best, for de har bedre kundeservice. Eneste forskjellen er at jeg har IDE kabel men jeg tror ikke det har så mye med støynivåët å gjøre.. Endret 23. januar 2005 av Zecko Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har også en ny wd 200gb, og sjekka ut en annen wd 120gb i går, begge to er faktisk ekstremt stille, må høre etter skikkelig for å høre at den jobber. jeg ble veldig imponert over wds nye lave støynivå Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ville valgt WD, mye grunnet personlig erfaring både med Seagate og WD. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har 2 (snart 3) seagate disker, henholdsvis en 120GB S-ATA, og en 200GB P-ATA, og må si jeg veldig fornøyd med støynivået på begge. Hører ingenting når disken ikke jobber, svak "krakling" eller knitring når den jobber mye. Har ikke fått sjansen til å høre etter støynivået på så mange WD disker grundig, men jeg har vært borti et par, og de er knapt merkbart høyere lyd når de er idle, mens de er littegrann stillere under load (min erfaring ihvertfall). Så jeg tror du vil bli fornøyd uansett hvilken du velger. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ville valgt WD, grunnet 2 døde Seagate 200 GB SATA-disker i løpet av de siste 4 månedene. Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg (og) har både WD (160GB + 120GB) og Seagate (200GB) disker (alle IDE). Begge WDene støyer mer enn Seagate disken. Det er veldig liten støyforskjell når de er idle og når de søker, leser, skriver og herjer, men de har en irriterende suselyd over seg (løste problemet vet å stappe maskinen full av vifter. ) På Seagate disken er forskjellen litt større mellom idle og skriving, men ikke såpass at det irriterer. Target Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ja, takk for svarene Jeg prata med en kamerat også som nylig kjøpte akkurat den WD disken jeg kikka på, og jeg har tidligere vært hjemme hos han og ikke blitt plagd av lyd uansett, så jeg gikk for Western Digital da den var 200,- billigere EDIT: Inntil jeg får gjort noe med skjermkortvifta på X850Xtpe'n så kommer nok den til å overdøve det meste uansett, da resten av maskinen forhåpentligvis blir ganske stille Endret 24. januar 2005 av Cilveran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå