Gå til innhold

Intel Pentium 2,4 GHz Prescott, utdatert?

moestue

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ny budsjett pc med Intel Pentium 2,4 GHz Prescott prosessor. Har lagt inn et annet innlegg hvor jeg ber om tilbakemeldinger. Flere sier prosessoren er gammel og utdatert. Jeg begynner å bli usikker selv. Trodde Pentium 4 var skikkelig greier, og satset heller på en litt dyrere prosessor enn planlagt. Den har jo dobbelt så mye cache enn AMD prosessorer, bortsett fra de dyreste. Pc'en skal nesten ikke spilles med, og kjøpte derfor Gainward Geforce 4 FX 5200 grafikkort til 450 kr.

Vet dette er et veldig diskutert tema flere steder, men kan noen gi med et objektivt generellt svar, og ikke fra en eller annen gamer. Vet nemlig at gamere er seksuellt tiltrukket av AMD, :!: noe som jeg synes er helt ok.

Endret av moestue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går kanskje litt over i feil tema, men sånn ca hvor mye vil jeg kunne oppnå ved litt overklokking? Har aldri vært inne på det temaet før. Evt. hvor mye kan jeg oppnå med boxed vifte? Er det enkleste å bruke programmet CPU-Z? Jeg har som sagt aldri gjort det før og vil være sikker på at jeg ikke ødelegger noe.

Lenke til kommentar

Husk det er DU som skal bruke den, det er DU som skal avgjøre om den oppfyller dine krav og tilfredstiller din forventede ytelse.

Komponenter i data verdenen blir fort "gamle", eneste som holder en stund er kabinettet. ;)

Anbefaler deg å klokke opp "Prescotten" om du vil ha mer ytelse, den skal ha ett godt potensiale for overklokking.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Prosessoren din er helt grei. Problemet ditt når det gjelder ytelse i spill skyldes det dårlige grafikkortet ditt (rart at ingen har nevnt det allerede), og muligens mengden ram du har på systemet ditt.

PS. Og det er begrenset hvor mye pratiskt nytte du vil ha av å overklokke prosessoren når grafikkortet er den som sette sperren på systemytelsen.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Er generellt sett litt irritert over folk som sier Pentium 4 Prescott er gammeldags uten å oppgi grunn. Den skal nesten ikke spilles med. Trodde man kun brydde seg om spesifikasjonene og ikke hvor gammel den er. 2,4 GHz skulle jo holde med litt klokking til feks 2,8 eller 3,0 GHz. Dessuten føler jeg med Intel. :w00t:

Edit: Har 512MB Kingston ram som kostet 660 kr.

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...