Gå til innhold

Beste ultraportable laptop?

bj0rnar

Anbefalte innlegg

Hei sann! Fikk lite svar på en tidligere post om en bærbar pc, men har også skiftet litt mening :)

Hvilke ultraportable laptoper finnes på markedet som kan vise til gode hastigheter (uten bekostning av størrelse/vekt) osv?

Det er viktig at den er liten, lett og sexy :p

Skjermstørrelsen er ikke det viktigste heller, her går portabliteten i første sete :)

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig prisen på den ultraportable?

På forsiden til Zepto står det 9 900,- men i konfiguratoren står prisen som 4567,-

Til 4567,- er det jo et virkelig kupp!

[EDIT]

Er visst bare en feil i konfiguratoren på prisen. Når du går til kassen med den får du en pris på 10 690,- med ekstra batteri

Men kanskje man kan krangle seg til 4567,-?

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Hva er egentlig prisen på den ultraportable?

På forsiden til Zepto står det 9 900,- men i konfiguratoren står prisen som 4567,-

Til 4567,- er det jo et virkelig kupp!

[EDIT]

Er visst bare en feil i konfiguratoren på prisen. Når du går til kassen med den får du en pris på 10 690,- med ekstra batteri

Men kanskje man kan krangle seg til 4567,-?

[/EDIT]

Virker ikke som om Zepto sin "kalkulator"-for å summere prisen virker i blant annet Mozilla Firefox, prøv med IE så skulle det gå fint!

Lenke til kommentar
Skulle jeg kjøpt en ultraportabel laptop, ville jeg helt klart gått for IBM ThinkPad X40.

Enig jeg har den her på jobben og den er lett og liten.

Hvis jeg får mye penger etter sommeren, er det mulig jeg bytter til ThinkPad X40 eller en etterfølger. Velger det alternativet som trekker minst strøm. Batterilevetid og vekt er alfa omega.

Lenke til kommentar

Hmm, IBM ThinkPad X40 hadde ikke noe pent design, noe som jeg synes er litt viktig når man skal bruke så mye penger på en forholdsvis liten sak :p

En oppgradering til X300 ?

Har siklet litt på den orginale, dog litt utdatert maskinvare har stoppet meg.. Får se om jeg finner noe om den nye da! :)

Lenke til kommentar
Hmm, IBM ThinkPad X40 hadde ikke noe pent design, noe som jeg synes er litt viktig når man skal bruke så mye penger på en forholdsvis liten sak :p

Har siklet litt på den orginale, dog litt utdatert maskinvare har stoppet meg.. Får se om jeg finner noe om den nye da! :)

ThinkPad X40 ser tøff ut. Enkelt og funksjonelt. Chassis'et er av titanium-kompositt, mye sterkere enn mye drit som slenger rundt på markedet. Dette er den helt klart beste ultraportable laptop'en som eksisterer på markedet for tiden.

edit: nevnte jeg at med et 8 cellers batteri varer den i max 7.5 timer? Nei, jeg er ikke selger, men hvis du spør etter den beste ultraportable laptop'en, nevner jeg den også. Den veier bare 1.2 kg med standard-batteriet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

ThinkPad X40 ser tøff ut. Enkelt og funksjonelt. Chassis'et er av titanium-kompositt, mye sterkere enn mye drit som slenger rundt på markedet. Dette er den helt klart beste ultraportable laptop'en som eksisterer på markedet for tiden.

edit: nevnte jeg at med et 8 cellers batteri varer den i max 7.5 timer? Nei, jeg er ikke selger, men hvis du spør etter den beste ultraportable laptop'en, nevner jeg den også. Den veier bare 1.2 kg med standard-batteriet.

Jasså? Jeg skulle gjerne likt å sett den med det blotte øyet, det høres nå bra ut, men bildet i prisguiden ser ikke like lokkende ut :p

Men, jeg har kommet over ASUS Notebook S5200N, den interesserte meg virkelig!

Virker som om det er et meget bra kjøp til en billig penge.

Noen som vet noe ekstrea utenom erfaringene i prisguiden?

Lenke til kommentar
Jasså? Jeg skulle gjerne likt å sett den med det blotte øyet, det høres nå bra ut, men bildet i prisguiden ser ikke like lokkende ut :p

Men, jeg har kommet over ASUS Notebook S5200N, den interesserte meg virkelig!

Virker som om det er et meget bra kjøp til en billig penge.

Noen som vet noe ekstrea utenom erfaringene i prisguiden?

Hei!

Asusen ser ganske fin ut, syns jeg. Har en kamerat som har den, og er veldig fornøyd. Finnes det ikke en laaaaaaaaaang tråd om Asus SN5000-serien skrevet av Zamoht eller hva han heter?

Skal linke til den tråden hvis jeg finner den, skal ikke være så vanskelig :p .

Hvis jeg skal kjøpe meg en ultraportabel, og prisen ikke spiller noen rolle, tror jeg kanskje jeg hadde gått for en SONY VAIO. Problemet er at den ikke leveres med norsk tastatur (ennå). Ta en titt på

Sonystyle

Lykke til videre i jakten på en ultraportabel!

Mvh

Locinho

EDIT: Fant tråden: HER

Endret av Locinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...