FiFert Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) har nå fått adsl men har problemer med å kunne spille spill på internett. dette gjelder da alle slags spill. Noen som vet hva problemet er?? Takker for svar Endret 23. januar 2005 av FiFert Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Først: Bytt eme, det er lite beskrivende Så til spm. har du noen form for router? Isåfall må du sette opp en DMZ zone til den maskinen du skal spille med eller åpne opp riktige portet i routeren. Endret 23. januar 2005 av Amriden Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 og så er det nok lurt å nevne hva problemet er, hva slags linje du har, hvilke(t) spill det gjelder osv.. Lenke til kommentar
FiFert Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Har ingen router interneten går igjenom. Linja er 756k/bps. Når jeg skal logge meg inn eller starte steam f.eks så står bare steam i offline mode. dette gjelder da alle spill. får ikke logget på msn heller. Endret 23. januar 2005 av FiFert Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Siden du tar opp dette problemet nå går jeg utifra at du akkurat har fått ADSL linja. Hvilken levrandør har du? Telenor og Nextgentel leverer ut router slik at du kan ha portproblemer. Oppgi litt tekniske data. Levrandør, modemtype, osv Lenke til kommentar
FiFert Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har telenor som leverandør og modemet som kom med adsl pakken. Er ganske irriterende og nettopp fått adsl men ikke kan spille på nett. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har telenor som leverandør og modemet som kom med adsl pakken. Er ganske irriterende og nettopp fått adsl men ikke kan spille på nett. Hadde noe lignende problem med engang jeg fikk dataen. Tok av brannmuren, så fungerte det sånn noen lunde. Lenke til kommentar
FiFert Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ja, tenkte det jeg og men jeg har ikke noe firewall på så jeg håper at det er noen som vet hva problemet er Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 skriv inn gateway ip'n til modemet ditt i browser'n.. vanligvis 192.168.1.1, eller lignende.. log in me passord.. har du ikke fått d av telenor så ring de.. prøv admin og 1234 som login og pass først da.. når du har kommet inn i modemet, så disable du bare firewall.. å vips ting virker igjen.. kan være kjekt å forwarde noen porter med d samma du er der.. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Sitat enlarannen fyr: Vil IKKE anbefale å fjerne filteret på routeren, siden hvem som helst da kan logge seg inn på routeren din. (De kan gjøre mange ikke-fullt-så-hyggelige ting der, som blant annet å hindre deg å komme ut på internett i det hele tatt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå