Lurifaxx1 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Ja jeg driver nå å lager min egen siden om alt mulig innen webdesign. Jeg vil vel ha det så proffisjonelt som mulig og vil lage en login der brukere kan logge inn å få fordeler, men hvordan i all verden lage noe slikt med php?? Endret 23. januar 2005 av raptopp Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det finnes mange slike tråder her i forumet - så hvis du prøver søkefunksjonen så finner du noen. Hvor mye PHP kan du? Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg drev med php men skiftet til html/css. jeg lærte å lage sendeskjema, sende epost, login, passord, echo variabler osv. slike simple basic ting, men håper at noen kan hjelpe meg med en skikkelig bruker login slik at mange brukere kan registere seg Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvis du er på jakt etter et ferdig login/memeber script så burde du prøve hotscripts. Der finner du ferdige scripts, slik at du kan sette opp alt på få minutter. Å lage et eget script, inkl. registreringsskjemaer - nytt passord ol. burde ta ca. 5-8 timer å lage dersom du er flink med PHP. Så det er en stor forskjell i arbeidsmengde. Dersom du bestemmer deg for å skrive det selv så kan jeg gi deg noen tips. - Krypter alltid alle passord, også i databasen. - Bruk sessions til å lagre brukernavn og passord(kryptert) og sjekk passordet på alle admin sider. - Sessions er ikke alltid like trygge så sjekk at brukeren virkelig er brukeren, lagre også variabler som IP og sjekk denne. - Keep it short and simple. Lag et script som gjør det enkelt å beskytte sider. Jeg har sett mange scripts som setter alt info til medlemmer i en if() forutsettning - benytt heller header("Location...") i en fil du bare includer i alle admin sider. - Alle litt mer seriøse webhoteller har SSL, bruk det! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Evnt bruk .htaccess... Slipper du å endre noe som helt i filene dine... Lenke til kommentar
bollmus Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Som ? sier, lær deg sessions og cookies, krypter passord, og ikke oppbevar noen passord ukryptert. Det viktigste når du lager noe login eller lignende er sikkerhet! Lenke til kommentar
gather Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg drev med php men skiftet til html/css. jeg lærte å lage sendeskjema, sende epost, login, passord, echo variabler osv. slike simple basic ting, men håper at noen kan hjelpe meg med en skikkelig bruker login slik at mange brukere kan registere seg hmm den skjønte jeg ikke helt ... HTML/CSS er da ikke noe alternativ til php Php brukes til å prase html/css kode. Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 jeg sluttet å lese om php og lære det....jeg begynte å lese og lære om css istede (satte av mer tid til css) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå