Gå til innhold

3CCD Kamera i prisklasse 10-15k

Anbefalte innlegg

Etter gårsdagens filming i dårlig lys i en slalombakke med et billig sony tvr33e eller noe har jeg bestemmt meg, nytt kamera skal på plass før våren. Sinnsykt irriterende å få ødelagt klipp pga. dårlig kamera og ikke få utløp for ideene man har til vinkler osv.

Brukes omtrent bare utendørs, ofte i dårlig lys og det er mye bevegelse.

Hadde helst sett at ett slikt kamera hadde håndtak oppå, ala Cannon XM2 fordi det er mye lettere å få til fete vinkler og mulig å feks. kjøre på ski med kameraet uten at det er for vanskelig å holde...

Av den grunn at det skal brukes ute så bør og kamera være så robust som mulig...har allerde delvis ødelagt fronten på det kameraet jeg bruker nå og jeg er stort sett alltid forsiktig med det.

Vet at jeg nok ikke får noe nytt til mellom 10k og 15, men brukt mener jeg det burde være mulig å oppdrive bare kamera til denne prisen. Noen som vet om kameraer som ligger rundt dette i brukt pris og hva som man evnt skal se etter at slitasje osv. Størrelse betyr ingenting her og trenger heller ikke funksjoner som stillbilde og andre ting man finner på typiske elkjøp kameraer

Oftopic; følte det var LITT forskjell på meg med mitt lille sony og libec stativ, og tv2 som stod nederst i bakken med ett par Panasonic DVCPRO50 kameraer, et Sony DSR-PD170 osv...... :p

Endret av chma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.camcorderinfo.com/content/Panas...rder-Review.htm

Dette koster 15000,- det har akkuratt samme spesifikasjoner som xm2. og i følge denne anmeldelsen er det kansje bedre pga. at det er nyere og har flere små muligheter.. jeg kjøpte dette rett før jul og er kjempefornøyd.. målte det opp mot en kamerats Sony VX2100 og forskjellen var imponerende liten..

dette koster 15000,- på mpx :]

Lenke til kommentar

Linken er ikke hel, men tipper det er GS400 du snakker om.

Har vurdert det og, problemet om du vil er at jeg bør ha håndtak på toppen...vet at det ikke er mulig å oppdrive nytt til det jeg har å bruke på kamera, men brukt skal det være mulig etter hva jeg har skjønnt..

Så sitter å lurer litt på hva man skal se etter på brukte kameraer av type XM2, Vx2100 osv når det kommer til slitasje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...