Tigern73 Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Har P4 1.8 Northwood på et MSI SIS 645 HK med Western Digital 80 GB disk, 256MB DDR 2100 minne. Når jeg starter maskinen tar det veldig lang tid for hovedkortet å detektere harddisken. Noen ganger klarer den det ikke og jeg må starte maskinen på nytt. Har lastet ned siste BIOS oppdatering med MSI sin Live update, men det har ikke hjulpet. Har også satt hd parameterne manuelt i bios uten at det hjalp heller. Skal det ta lang tid? Har en gammel P2 350 på intel 440BX chipsett som er 10-20 ganger kjappere å starte opp. Noen der ute som opplever det samme? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Jeg har vært borti samme problemet selv. Du må fjerne jumperen på harddisken, eller sette den på CS (cable select). Lenke til kommentar
Tigern73 Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Mener å huske at den står på master. Er det en bugg? Gjelder dette bare hvis man har en disk? Setter man i en til så kommer problemet tilbake? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Om det er en bug ska være usagt, men det er ivertfal slik på WD diskene. Det er godt mulig master/slave fungerer på WD diskene dersom du har 2 disker på samme kabelen, men det fungerer dårlig når den står alene. Som sagt, fjerner du jumperen eller setter den på "Cable select", er problemene dine borte. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Som byggeren sa, sett den på cable select. Om den står på cs, sett den på master. Har hatt dette problemet selv.....rare ting som skjer av og til Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Western disker er generelt rare. Har en 30 giger og en 80 giger på samme kabel (begge western) Den store må stå som master og den lille som slave. Gjør jeg motsatt detectes ikke diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå