erlendbj Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Heisann Jeg har en Compaq presario 5000, 2001 modell. Det står i bruksanvisningen at denne bruker SDRAM og fra før er det 256 MB RAM i pcen. Jeg har nå tenkt å oppgrader med nye 256 MB RAM men hakke peiling hvilken type jeg skal kjøpe. Ser på nettbutikkene at det fins mange typer SDRAM i forskjellige prisklasser. Noen som har noe billig og bra å anbefale? Er alle typer ok så lenge de heter SDRAM?? mvh undrende og uvitende RAM-kjøper Endret 23. januar 2005 av erlendbj Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Tror at Compaq pcer er litt kresne på ram men mulig det funker med en annen type enn den som sitter der. Denne er jo billig men hvis den ikke skulle fungere skulle er det angrerett på den http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=118424 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er alle typer ok så lenge de heter SDRAM?? Nei, det finnes DDR SDRAM og vanlig SDRAM, du skal ha den vanlige typen (ikke DDR), men som Chief_R-W sa, er Compaq og tilsvarende ferdig-PCer ofte meget kresen på hvilke komponenter de mates med. Ofte blir du nødt til å kjøpe overprisede brikker fra produsenten. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har en kompis som drev databutikk for noen år siden. Han fikk besøk av en stakkar som ville oppgradere Compaq'en sin med mer ram. De prøvde flere forskjellige brikker, men til slutt måtte fyren ut med 2400 blanke norske kroner for en 128Mb Compaq rambrikke. Dette var mens vanlige 128Mb brikker kostet rundt 200kr..... Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Hadde en Compaq Presario en gang i tiden jeg også. Husker at jeg satt i mer RAM i den. Det funket da ihvertfall som smurt... Jeg kjøpte ikke no spesiell RAM. Endret 24. januar 2005 av BulkyDrip Lenke til kommentar
erlendbj Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Hei og takk for gode råd Er det noen vesentlig forskjell på PC100 og PC133 når man kjøper slike RAM-brikker??? SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns Minne 168-P 3.3V (Passer ikke til BX) Den over høres vel ut som et greit alternativ, ihvertfall med tanke på at den koster 388kr på hos datakjeden! Vet ikke ka BX er, men vi får vel bare prøve tenker jeg... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei og takk for gode råd Er det noen vesentlig forskjell på PC100 og PC133 når man kjøper slike RAM-brikker??? SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns Minne 168-P 3.3V (Passer ikke til BX) Den over høres vel ut som et greit alternativ, ihvertfall med tanke på at den koster 388kr på hos datakjeden! Vet ikke ka BX er, men vi får vel bare prøve tenker jeg... BX var noen gamle Intel-chipset så vidt jeg husker. Uansett, har den brikken selv, og den funker som bare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå