thomas82 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Heisan, har brent min første dvd no.. Brukte Pinnacle instant dvd/cd suite da dette fulgte med brenneren (samsung, husker ikkje modellen, men er ofte sammenlignet med den nye nec'en) Først kopierte eg en film inn på datan med DvdShrink, og brant deretter iso-fila med pinnacle. Men når eg flytter den nybrente plata over i min bærbare kommer det lesefeil Dvs. den begynner å lese plata, og filmen starter, men etter ei stund så stopper alt opp og eg får melding om at det er lesefeil og kanskje hakk i plata... (i PowerDvd) Er ikkje sikker på hvilke format dvd-spilleren i min bærbare benytter, men det er en 1 år gammel centrino-aopen-barebook-sak.. Er det noen som har tips til ka som er feil? Er det spilleren min som ikkje takler dvd+r? Eller er det skjedd nåke rart under brenninga? Evt. ka kan eg gjære for å få det til? På forhånd takk Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du har sannsynligvis brukt plater av for dårlig kvalitet. De har en tendens til å feile mot slutten av plata. Prøv med bedre plater. Les denne tråden Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Hmm.. Kjøpte samsung plater eg.. Tenkte at samsung plater til samsung brenner må vel bli bra... Her: http://www.psdata.no/ps.asp?it=110514&mlevel=010206 kjøpte eg platene.. Hvordan finner eg disse platene i den posten som du ga meg? Må eg ha det der "serienummeret" ? Uff.. masse å sette seg inn i ja... Får vel investere i noken bra plater då.. Noken som er å anbefale? (mens eg prøver å forstå det som står i den posten du linka til =) Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Brenneren er av typen Samsung TS-H552B. Ka slags brenneplater vil dere anbefale til denne? Trenger ikkje cover, og det holder sikkert med 8x... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) En av de dårligste brennerene på markedet. (les test her: http://www.cdfreaks.com/article/163). Trinn 1: Oppdater firmwaren til TS06 som du finner på www.samsungodd.com Trinn 2: bruk kvalitetsplater som for eksempel Verbatim. Har samme brenner her også - og ja den feilbrenner helt på samsung plater. Det er det samme som å kjøpe orginaldeler til bilen og finne ut at de ikke passer Men slik er det nå i dette tilfellet. Endret 23. januar 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hør på forrige man, bruk Verbatim. Skulle kjøpe plater en gang, og fikk anbefalt noen plater som var meget bra (husker ikke merket, men har ikke sett dem senere). Kjøpte en 10 pakk, og måtte kaste 6 av dem for feilbrenning. Kjøpte da en 10 pakk med verbatim, og gjorde akkurat som forrige gang, og alle funka. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Skal du kjøpe plater, kan du bestille EProformance plater fra f.eks www.norwaydisc.no til en billig penge. Meget god kvalitet til en rimelig mynt. Anbefales på det sterkeste! Nå høres det ut som jeg jobber i Norwaydisc, men det gjør jeg altså ikke. Norwaydisc er en hyggelig nettshop, men platene til EProformance er veldig veldig bra altså! Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Uff, ganske kjedelig at "orginaldelene" ikkje passer ja.. Leste den testen du viste til, og den var jo på langt så nær så positiv som den eg leste her på hw.no en plass.. Å oppgradere til ny firmware fra produsenten er fullt lovlig og ødelegger ikkje garanti sant? Ser på norwaydisc.no at 10 stk verbatim 8x dvd+r er over dobbelt så dyrt som 10 stk EProformance Jaja... det er i hvert fall ikkje så ille som min første cd-brenner på 2x hastighet Den feilbrant vel ca. godt over halvparten ja... Etter den hadde eg en plextor brenner, og den var jo heilt suveren. Synd at plextor dvd-brenneren er dobbelt så dyr som samsungen... Takk for tips til plater Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Uff, ganske kjedelig at "orginaldelene" ikkje passer ja.. Leste den testen du viste til, og den var jo på langt så nær så positiv som den eg leste her på hw.no en plass.. Å oppgradere til ny firmware fra produsenten er fullt lovlig og ødelegger ikkje garanti sant? Ser på norwaydisc.no at 10 stk verbatim 8x dvd+r er over dobbelt så dyrt som 10 stk EProformance Jaja... det er i hvert fall ikkje så ille som min første cd-brenner på 2x hastighet Den feilbrant vel ca. godt over halvparten ja... Etter den hadde eg en plextor brenner, og den var jo heilt suveren. Synd at plextor dvd-brenneren er dobbelt så dyr som samsungen... Takk for tips til plater Å oppgradere med ny firmware fra produsenten bryter ikke garantien nei. Grunnen til at hw.no testen er så positiv (og derfor et uriktig bilde av brenneren) er at de helt ser bort ifra brennekvalitet - dette er ikke testet i det hele tatt. For å være ærlig - ja testen til hw.no er omtrent ikke verdt noe. For å være ærlig så mener jeg at brennekvalitet er 90% av en test - for hva skal man med en brenner som bare brenner uleselige plater? Vebatim ER dyrt ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå