Tjorven85 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har lest en del på topicene som vedrører bruk av audigy 2 og større anlegg, som feks z-5500, uten å ha egentlig blitt så mye klokere på kjernespørsmålet,nemlig: Hvordan koble audigy 2 sammen med høytalersett via en digital overføring? Audigy 2 har følgende utganger: 1 x lyd - line-out - stereo minijack 3,5 mm 1 x lyd - utlinje (bakre surround) - stereo minijack 3,5 mm 1 x lyd - utlinje (bak) - stereo minijack 3,5 mm 1 x lyd - linje- (senter/subwoofer)/SPDIF-utgang - stereo minijack 3,5 mm 1 x lyd - TAD - 4 pin MPC Z-5500 har følgende inputs: 1 x SPDIF-inngang ( RCA phono ) 1 x SPDIF-inngang ( TOS Link ) 1 x 5,1-kanals lydinngang ( stereo minijack 3,5 mm x 3 ) 1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) 3x minijack er vanlig analog, så de er greie. Selv sier logitech på sine sider at det skal brukes en digital coax 75ohms kabel. Dette har vist seg å ikke være bare bare. Caliber viser med bilde noe som må være en coax kabel lik denne, og sier han ikke fikk den plugget i audigy 2. (bildet til Caliber) Andre har forsøkt med den gule enden i en videokabel, også det uten hell. Hva jeg leser av infoen om audigy 2's utganger, er at den digitale utgangen er en SPDIF utgang i minijack-hun utgang, mens z-5500 tar en SPDIF RCA phono. Ergo, må man vel ha en digital kabel på 75ohm, som har minijack i lydkortenden, og phono mot høytalerforsterkeren? Konkret lurer jeg på dette: 1: Har jeg rett i min overstående antakelse om at kabelen ikke er en vanlig coaxkabel, men en minijack-phono -kabel? 2: Hva er z-5500's SPDIF TOS link? 3: Hva er audigy 2's 1 x lyd - TAD - 4 pin MPC? 4: Med all inkompatibiliteten som det fører med seg, egner audigy 2 seg dårlig opp mot Z-5500? TAkk for all hjelp! Lenke til kommentar
henny Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 se tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=349583&st=60& Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det er vel fra den tråden denne er laget siden vi aldri får svar... Men: TRENGER vi egentlig noe annet en Direct mode med 3 analoge minijack? Som jeg forstår det så blir lyden nå behandlet på Lydkortet(audigy2) og som jeg forstår det så er det et übert kort og takler alle former for standarder som dts, dd og thx. Vil det ikke da bli smør på flesk hvis man bruker både en dts dekoder i lydkortet og på høytallerene?? ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå