Gå til innhold

Hva er forskjellen?

Game Giant

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig best av 256 mb ram ellr 128 mb ram på skjermkortet??

jeg har hørt at vis du har 128 mb ram i skjermkorte så jobber det raskere å det er mindre sjansje for at det skal begynne å hakke mens du spiller..

Og jeg har hørt at vis du har 256 mb ram i skjermkortet så blir grafikken bedre men at det er større sjansje for at det kan hakke litt....

er dette riktig ??

hva er egentlig best ??

mest ellr minst?????? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvilket skjermkort du har.

For exp. et 9800pro med 128mb yter bedre enn det med 256mb. (ifølge testene)

På nyere skjermkort er jo 256mb nesten standar. Med noen unntak på 6600 og slikt. Så i High-end klassen er nok 256mb standar. men middel-end der 9800pro er nå er nok 128mb best. håper dette hjalp deg :)

mvh Erik_s

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar

Før skjedde det at 128 mb utgavene var klokket høyere enn 256 mb utgavene. Dette førte til ytelserforskjeller på samme modell (f.eks. radeon 9600).

Tror ikke du merker den helt store forskjellen på 128 mb og 256 mb på et radeon 9800 kort.

256 mb er ingen garanti for å få bedre grafikk (på samme modell som man finner 128 mb evt 512 mb).. ser ikke helt den sammenhengen...

I bunn og grunn får man ikke bedre ytelse enn svakeste ledd (resten av HW)

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Vel, det spørs i hvilken prisklasse man snakker om, f.eks ett skjermkort til 4K+ med 256mb ram, vil jo selvfølgelig være bedre enn ett til 1000kroner med 256 mb ram, ja, 256mb ram KAN sinke kortet, men ikke nødvendigvis. Så, dette spørs hvilken prisklasse man legger seg på.

Lenke til kommentar

kort fortalt etter min egen erfaring: kort som er bedre enn 9600 xt bør ha 256 mb(9800pro-x850xt pe osv).

Kort som er dårligere bør ha 128 mb ram. Du har helt rett iat kort med 128 yter bedre enn noen med 256 mb ram. Men det gjelder vel i hovedsak de "billigere" kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...