Gå til innhold

NECen min leser ikke dvder lenger [ND1100a]

Lch

Anbefalte innlegg

Og det skjedde helt plutselig. Jeg har gitt den blanke +R og +RW, brente +R og +RW, samt fabrikkpressede plater, og den vil ikke være med på leken.

Hvis jeg bruker plateinfo-funksjonen i Nero, får jeg alltid "No media present" elns.

Den lager litt ulyd også, omtrent som når man fórer en diskettstasjon med en skadet diskett, lesehodet går fram og tilbake flere ganger (tror jeg).

Jeg har prøvd den på to kontrollere og i en annen pc, men det er ikke sjangs til å få kontakt med platen. CD-plater virker det som den leser helt greit dog. Noen tips til ting jeg kan prøve? Rent bortsett fra å åpne den. ;)

Fine brenneren. :/

Hva er reklamasjonstiden for dvdspillere/brennere forresten? Denne er kjøpt for mindre enn to år siden fra Komplett (heldigvis), så jeg regner med at det går greit.

Edit: Det er altså en NEC ND1100a med nyeste firmware det er snakk om. :)

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å oppgradere firmware?

Oppgraderte til den siste offisielle for lenge siden, brenneren har fungert prikkfritt siden da. Vel, helt til nå.

Ronny: Jepp, får vel det. Måtte bare sjekke med forumekspertisen før jeg sendte den inn. :)

Lenke til kommentar
Prøvd å oppgradere firmware?

Oppgraderte til den siste offisielle for lenge siden, brenneren har fungert prikkfritt siden da. Vel, helt til nå.

Ronny: Jepp, får vel det. Måtte bare sjekke med forumekspertisen før jeg sendte den inn. :)

Ja det er bare å få sendt den avgårde fortere enn Komplett kan si garantitid :) Jeg vet om et par andre tilfeller med akkurat samme brenneren hvor de til slutt ga opp med å finne feilen og sendte den til rep. Der blei det konstatert at den var kaputt.

Men det var vel kanskje på tide å bytte ut den gamle sliteren uansett, så du begynner vel ikke å gråte regner jeg med? :p

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Men det var vel kanskje på tide å bytte ut den gamle sliteren uansett, så du begynner vel ikke å gråte regner jeg med? :p

Hehe, sant nok det. Den har tjent meg bra. Kostet vel en 1500-2000 spenn da jeg kjøpte den, kan ikke si jeg angrer. Bare litt trist at den skal ende sine dager så plutselig. :)

Lenke til kommentar

Hehe, sant nok det. Den har tjent meg bra. Kostet vel en 1500-2000 spenn da jeg kjøpte den, kan ikke si jeg angrer. Bare litt trist at den skal ende sine dager så plutselig. :)

Du skal vel være lykkelig for at den tok kvelden før garantien er utløpt....Er ikke så værst å få en ND 3500-3510 eller 3250 i erstatning...

Lenke til kommentar

Ikke si det, du skal se de drar fram en støvete gammel ND1100a de har hatt liggende. :)

Jeg synes det er greit at jeg har litt flaks, dvdspilleren min døde på seg to dager tidligere etter å ha hanglet litt noen måneder og jeg mistet også to disker til hardwaredøden. :/

Men den er levert inn til Komplett nå, så jeg får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er greit at jeg har litt flaks, dvdspilleren min døde på seg to dager tidligere etter å ha hanglet litt noen måneder og jeg mistet også to disker til hardwaredøden. :/ 

Forstår jeg deg rett? Har du mistet 1 Dvd-brenner, 1 Dvd-spiller og 2 hardisker nå på kort tid? Fra samme Pc?

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Hehe, det høres ganske ille ut, jeg forstår det. Men det dreier seg altså om en Deathstar og en Western Digital, begge er 4 år gamle, slitne travere som har småfusket litt i det siste. Akkurat som dvdspilleren, en like gammel LiteOn, som har som sagt vært uggen lenge. Jeg får enda liv i sistnevnte, men å få særlig respons fra diskene begynner å bli mer og mer lotto. De har tjent meg lenge og vel, så jeg tar ikke det som et stort tap.

Alt det andre sviver som klokker, så boksen min er stort sett i orden, vil jeg tro. Mener du noe annet kanskje? :)

Lenke til kommentar
Ikke si det, du skal se de drar fram en støvete gammel ND1100a de har hatt liggende. :)

Men den er levert inn til Komplett nå, så jeg får se hva som skjer.

Tviler på det...jeg returnerte en Pio DVR 105 i fjor høst, fikk en ND 3500 i erstatning...Klagde ikke på det akkurat, selvom Pioneeren kosta meg 2 tusen når jeg kjøpte den..

Lenke til kommentar
Alt det andre sviver som klokker, så boksen min er stort sett i orden, vil jeg tro. Mener du noe annet kanskje? :)

Det første som slo meg var at psu'en din gir for høy spenning ut, og derfor kverket div. hardware :no:

Ville tatt en en liten sjekk i hvertfall...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meh, PSU-tallene ser greie ut. Ligger litt under det de skal være, har ikke fpr høy spenning noensteds iallefall. Fikk svar fra Komplett i dag forresten, en 3520A er på vei.

I mellomtiden har jeg selvfølgelig gått lei av å vente, og har kjøpt meg en Benq 1620. :D

Hva er en grei pris å ta for NECen? Er selvsagt storfornøyd om jeg går i null.

Lenke til kommentar

Ja, altså ikke gå i null totalt, det er jo håpløst. Jeg tenkte på å få det jeg betalte for BenQ-brenneren, rundt 600 hadde vært helt topp egentlig. BenQ har bitsetting og kvalitetssjekking, og så er den svart. :>

Etter hva jeg har forstått, er vel konsensus at BenQ er en bedre brenner enn NECen?

Lenke til kommentar

Ja det er vel en rådende oppfatning.

Selv har jeg kun BenQ DW1620 (og en steinalder Nec ND1300).

Er svært fornøyd med BenQ'en så langt.

Den har god leser og er lite kresen på plater.

God brennekvalitet på overspeed har den også.

Stadige firmware oppgraderinger gjør brenneren stadig bedre

Eneste klage er at den brenner veldig varierende på DVD-R.

Det løser jeg ved å bruker DVD+R (med bitsetting).

Dessuten bruker jeg mye Nero CD Speed Disc Quality Test, som ikke Nec ND3520 støtter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...