Gå til innhold

Kortet blir tregere jo mer jeg klokker? :S +RPM?

Anbefalte innlegg

Når jeg klokket mer enn 385 / 780 så fikk jeg lavere og lavere i Aquamark03, er dette normalt? Reboota og, men det hjalp ikke. :confused: Hvor mye er det ment å kunne klokke et kort? Har gått fra 325 / 700 til 785 / 780 jeg nå, uten artifacts. Har også nå nettopp Fixet fra 12pipelines og 1.5 Vortex til 16Pip og 1.6 Vort. Har gått fra 3100 i 3DMark05 til 4096 på noen timer!

Men jeg lurer, hvor mye er det ment å kunne klokke et kort?

Og hvordan skrur jeg opp RPM'n på vifta til kortet? Den stiller seg automatisk slik at den holder under 60*, men jeg vil gjerne ha den enda lavere, da den uansett ikke bruker så mye.

--------------------

Gammelt emne, har lørt noe av det:

Hvordan overklokke(?) GeForce 6800? Skru opp RPM?

Har aldri overklokket noe, noen gang. Det nærmeste jeg har vært "overklokking" er å stille hastigheten på CPU vifta og kabinettviftene. :wee:

Jeg har et verktøy som fulgte med skjermkortet mitt, der kan jeg egentlig helt enkelt bare stillle opp og ned på to forskjellige klokkefrekvenser, en som er standard 700Mhz og en som er standard 325Mhz. Kan jeg egentlig bare helt uten videre stille opp og ned på disse? Jeg har et Leadtek Winfast A400 TDH Geforce 6800NU 128MB. *Pheeew*

Jeg vet at vifta på skjermkortet ikke går på max fra før av, jeg hører den på max mens jeg evt er i BIOS / når jeg starter opp pc'en før den har lastet inn Windows, etter den har lastet Windows detter den ned til nesten 100% lydløst.

Poenget er: Jeg tror kjølingen holder. Åpne pipelines osv, hva... hvor.. hvordan? Elller hodler det å kikke litt på klokkefrekvensene? Eller er det "fyfy" å stillle klokkefrekvenser? :confused:

Og hvordan skrur jeg opp RPM'n på vifta til kortet? Den stiller seg automatisk slik at den holder under 60*, men jeg vil gjerne ha den enda lavere, da den uansett ikke bruker så mye.

EDIT: Fy f så mange leifer som kom på besøk.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...