Gå til innhold

Eproformance dvd+r og brennefeil.....

Xantix

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn av meg har brent noen filmer på eproformance platene men noen av den gir lesefeil når man skal lese dem. Setter jeg den brente plata i spilleren så får jeg:

DVD Shrink encountered an error and cannot continue.

Failed to read file "H:\"

Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC).

Dette gjør den når den foretar rask analyse etter ca 90 prosent. Det gir derfor en feil dersom jeg fortsetter med encoding eller tar en plata til plate kopi. Vi brenner på 8x da det er 8x plater. Opplever dette rett som det er men jeg har 2 dvd rom og 2 dvd brennere hvor av brennerne er plextor 708a og nec 2510a. Dersom dvd-romene feiler i lesing pleier dvd brennerne å lese dem. Særlig den som plata ble brent på. Det er veldig få nec brenneren min ikke klarer å lese, men i det siste så er det en del av disse platene den ikke klarer. Som sagt så ser det ut til at denne feilen oppstår selv om det er 3 helt ulike brennere, tror min venn har en hp brenner. Vi har siste dvdshrink, nero og firmware. Felles er samme type plater....

Kan nesten se ut som jeg bør gå ned tilbake til 4x....... Men som sagt det er ikke på langt nær alle backupene som blir slik. tror hver 4 eller 5 film eller noe slikt.

Vurderer også ny brenner, tror dere at BenQ DW1620A vil klare å lese disse platene? For som sagt opplever at dvdrom-1 klarer 60% dvdrom-2 77% plextor 85% mens nec 94% før lesefeilen, så siden jeg har hørt benq er den beste til å lese vanskelig plater så har jeg håp om at den skal klare å lese disse platene.

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette printbare DVD+R eProformance? Det er funnet produksjonfeil på en del av de printbare DVD+R platene til eproformance.

Benq Dw1620A er en av de beste brennerne til lesing og brenning også - men jeg kan ikke garantere at denne heller vil kunne lese platene.

Lenke til kommentar

Det er ikke printbare, men digitalimpuls vanlige 25 pack. Det rare er at det som sagt er hver 5 eller kanskje ikke en gang så ofte at det går feil (har nå sett gjennom ca 30 plater). Vet bare at de fleste ser ut til å være i orden. Hmmm høres rart ut at de skal klare seg bra på 12x men ikke 8x...... Jeg kan leve med at det er hver 9 eller 12 plate som blir feil :) skal prøve å følge litt med hvor ofte det blir plater med lesefeil, så lurer jeg på om jeg skal legge inn liten bestilling på den brenneren..... Da jeg ikke har noe avansert brenner til å finne ut lesbarhet på platene så bruker jeg rett og slett dvdshrink sammen med en gammel og litt sær dvdrom. Dersom den feiler på hurtig analysen (ca. 50 sek) så sier det meg at lesbarheten ikke er helt bra.

X.

Lenke til kommentar

Etter å ha gått over en del filmer viser det seg at det er de samme filmene som som generert kopier med stor lesefeil.... Rare greier, min venn hadde sin egen originale film x jeg min egen og etter at begge brukte shrink til til å legge filmen inn på disk og så brente den ut på 8x så ble begge kopiene korrupte.... Når jeg så brente ut på 4x ble den helt fin, mens de øvrige filmene (nesten alle) brent på 8x er helt problemfrie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...