Gå til innhold

Samsung D500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det blir litt feil å gi terningkast 6.

Fordi?!?

For det første har den kort batterilevetid, som det bør trekkes for. Av en eller annen grunn påpeker de ikke dette i konklusjonen. Den har ikke støtte for minnekort, og er dermed ikke en fullblods mp3-spiller. EDGE (og 3G) mangler. Radio finnes ikke.

 

Ellers synes jeg testen var god, gleder meg til jeg får telefonen! :D

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
Synes det blir litt feil å gi terningkast 6.

Fordi?!?

For det første har den kort batterilevetid, som det bør trekkes for. Av en eller annen grunn påpeker de ikke dette i konklusjonen. Den har ikke støtte for minnekort, og er dermed ikke en fullblods mp3-spiller. EDGE (og 3G) mangler. Radio finnes ikke.

 

Ellers synes jeg testen var god, gleder meg til jeg får telefonen! :D

Men vi kan ikke bare gi de perfekte telefonene, som har absolutt alt, seksere.

 

Vi gir gode karakterer til telefonene som gir mest for pengene i forhold til markedet i dag.

 

Men akkurat det med terningkast må eventuelt tas opp videre i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Dette mener jeg var en av de beste testene jeg har lest på amobil.no :thumbup:

 

Jeg fikk faktisk virkelig lyst til å løpe å kjøpe den telefonen.

Fikk mer og mer lyst jo mer jeg leste.....

 

Masse nyttig innhold i testen... akkurat passe lang.

 

Men heldigvis er jeg ikke sånn at jeg kjøper den bare fordi det står mye positivt på amobil.no om den.

 

Her er noen av grunnene for at jeg ikke selger min 6260 og kjøper D500.

1. Symbian

2. Minnekort

3. Nokia

4. Den skyvbare greia likte jeg ikke

 

Men når jeg leste så stusset jeg littegrann på en ting....

Var det STEREO Mp3 spiller på den? :hmm:

Altså STEREO i headsettet?

 

Var det radio på den?

 

 

Må bare si at dette var en Fyselig test! :thumbup:

Lenke til kommentar

Veldig bra test. Fin lengde. Men om man leser forumtrådene til D500 så ser man fort at det er en del negative ting som er utelukket fra testen. Muligens bare bagateller, men allikevel irriterende ting. Derfor syns jeg muligens at testene bør samkjøres med brukernes erfaringer for å få en perfekt test så ingenting blir utelukket.

Lenke til kommentar

Synes forsatt det er rart at man tabber seg ut på sånne små ting som stor bokstav etter punktum. Og at man ikke kan forandre t9 ord. Det er de små tingene som irriterer folk og som "alle" henger seg opp i. Nesten som japse bilene før i tiden, du kjøpte en bil til 200k og fikk en klokke med 12 timersvising. Samtidig kunne du gå i en klokke butikk å kjøpe et armbåndsur til 29,90 som du kunne velge melleom 12 og 24timer. Det hadde ikke kostet Samsung rare greiene å rette opp dette. Men det gjelder dessverre de fleste produsentene, man har en eller flere bagateller som irriterer.

Endret av Tommy Angelo
Lenke til kommentar

I og med at automatisk T9 og liten bokstav etter punktum er en såpass liten "bug" og sikkert ikke så veldig vanskelig å rette opp, tror jeg Samsung "gir etter" for presset og laget en firmware oppdatering hvis mange nok sender mail dette.

 

Er det fremdeles OptiMay som lager firmwaren for Samsung?

Lenke til kommentar
I og med at automatisk T9 og liten bokstav etter punktum er en såpass liten "bug" og sikkert ikke så veldig vanskelig å rette opp, tror jeg Samsung "gir etter" for presset og laget en firmware oppdatering hvis mange nok sender mail dette.

Det samme sa folk da T100 kom, da V200 kom, da E700 kom osv. osv.

 

Ingen grunn til å tro at samsung retter på dette. Det er sånne feil, samt at deres mobiler ikke liker å vibrere og ringe samtidig, som gjør produktene deres til halvferdige mobiler.

Lenke til kommentar

Har testa D500 i helga, og må si en ting: den er UFATTERLIG dårlig på dekning.

og kall meg gjerne dum, men jeg fikk ikke til vibrator og ringetone samtidlig.. kun vibrator til og starte med så ringetone etterhvert? :hmm: eller så synes jeg batteritiden på den var bra i forhold til de andre av samsung jeg har testa :yes:

som på andre samsung'er så er det fortsatt skrivefeil på den... (?)

Lenke til kommentar

:thumbup: Meget bra artikkel! Men jeg syntes kanskje det var litt rart at det i konklusjonen sto

Etter en ukes testing kan vi i grunn ikke peke på noen reelle baksider med telefonen.
For 2 dager batterilevetid er vel egentlig ganske snaut?!? Eller brukte dere telefonen ekstremt mye når dere testet batterilevetiden?

 

Hvis sistnevnte er tilfelle er det kanskje litt misvisende å skrive at kapasiteten er dårlig her, da jeg antar at den oppgitte kapasiteten på 300 timer kun gjelder når telefonen står i standbymodus konstant.

Lenke til kommentar

:yes:

Sorry, SintBrus, det går nok ikke. Man har 10 forskjellige meldingslyder å velge mellom.

 

Klart kan du det! Jeg har laget mange små snutter som jeg har kuttet fra mp3 med Power mp3 cutter(freeware). Denne mobilen er helt rå og fortjener 6'er !!!Elsker den :love:

 

For 2 dager batterilevetid er vel egentlig ganske snaut?!?

Husk at batteriutvikling går ikke så fort som annen type teknologi som skjerm ol. Den fete skjermen og mp3 spiller tar mye batteri. Jeg har fått min til å funke 6t med mp3. Uansett er det virkelig så farlig om du må lade den etter to dager? Gjør det mens jeg sover, plager ikke meg ! :D

 

Har testa D500 i helga, og må si en ting: den er UFATTERLIG dårlig på dekning.

 

Har aldri hatt problemer med dekning på denne mobilen, hatt den nå i to uker. Bra dekning!

 

!PS! Det er viktig å bruke 3volts sim kort i denne mobilen og alle de nyeste mobilene, det kan gå utover dekningen da gamle simkort(5volt), ikke får nok spenning. Nye simkort kan man få i de fleste butikker som Lefdal, Elkjøp.. Fikk laget nytt gratis!

Endret av kanie124
Lenke til kommentar

Takk for en fin og utfyllende test.

 

Litt pirk:

D500 er kun 2,4 cm tykk.

KUN 2,4 cm tykk? Jeg har sett gjennom mange av mobilene på markedet nå, og finner ingen som er tykkere enn 2,4 cm. Dette inkluderer godklumpen 6260, S700i og mer.. Jeg er ikke helt enig i ordbruken når man sier at den "kun" er 2,4 cm tykk, når dette faktisk er det tykkeste på det norske markedet. (Jeg regner selvfølgelig ikke med telefoner som P910i og 9500)

 

På MIDP 1.0-testen kan vi se at D500 ligger godt over gjennomsnittet, og telefonen skulle dermed ikke ha noe problem med å kjøre programmer og spill av det enklere slaget.

Nei, det gjør den ikke. Gjennomsnittet uten å medregne D500 er på 296 poeng. D500 får 140. Jeg har altså regnet med tallene dere la frem i bildet.

 

På MIDP2 derimot, som dere kritiserer den for dårlig ytelse, der har den over gjennomsnittet.

 

Når dere nevner mangel på EDGE kunne dere forresten nevnt D500e :)

 

Det var det jeg fant. Takk for en fin test. Jeg liker at dere har tatt med egne bilder av mobilen, som er i god kvalitet. Dette er mye bedre enn de offisielle bildene.

Lenke til kommentar
:thumbup: Meget bra artikkel! Men jeg syntes kanskje det var litt rart at det i konklusjonen sto
Etter en ukes testing kan vi i grunn ikke peke på noen reelle baksider med telefonen.
For 2 dager batterilevetid er vel egentlig ganske snaut?!? Eller brukte dere telefonen ekstremt mye når dere testet batterilevetiden?

 

Hvis sistnevnte er tilfelle er det kanskje litt misvisende å skrive at kapasiteten er dårlig her, da jeg antar at den oppgitte kapasiteten på 300 timer kun gjelder når telefonen står i standbymodus konstant.

Ja, min d-500 varte også i ca to døgn første gang jeg brukte den, men da brukte jeg den jo hele tiden. Hvis man går rundt i menyene, hører på mp3spilleren og går rundt og tar bilder med blits så er det klart at batteret ikke varer lenge. Etterhvert som man går lei en del av funksjonene vil jo mobilen vare lengre. Er det forresten noen som vet om det går betydelig mer strøm med aktivert blåtann?

 

 

Forresten en flott test, virker jo som om de fleste er fornøyd med lengden. Det er klart man kan få flere funksjoner i en større mobil, samtidig som man kan få en mobil som koster halvparten ved å kutte vekk noen få funksjoner man ikke bruker noe særlig uansett. Karaktéren må jo gis for å rangere mobiler som ligner på hverandre. Selv har jeg lyst på en liten og fin mobil med et bra kamera og noen andre småfunksjoner og jeg bryr meg ikke særlig om pris. Etter disse kriteriene er det ingen annen mobil som kommer i nærheten etter min mening. Derfor virker karaktéren også logisk.

Lenke til kommentar

!PS! Det er viktig å bruke 3volts sim kort i denne mobilen og alle de nyeste mobilene, det kan gå utover dekningen da gamle simkort(5volt), ikke får nok spenning. Nye simkort kan man få i de fleste butikker som Lefdal, Elkjøp.. Fikk laget nytt gratis!

Fikk du beholde ditt gamle nummer da?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...