Gå til innhold

Noen som har erfaring med Creative Live 24bit

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg MSI hovedkort som har Creative Live 24Bit lydkort innebygget. Har i SB Audigy2 som jeg er godt fornøyd med. Men så lurte jeg på altså om dette Live-kortet duger til mp3, film, osv i 2 kanaler? Vil jeg høre stor forskjell i forhold til mitt nåværende kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør også ta i betraktning at Live 24-bit bruker en veldig lavbudsjetts chip til lydbehandling, langt dårligere enn ditt Audigy 2, og dårligere enn originale Live-lydkort. Selv om driverne til Live 24-bit "støtter" EAX standardene, vil ikke brikken takle disse, og byrden med å behandle lyd i spill legges derfor på CPUen din, i motsetning til om du bruker Audigy2-kortet ditt.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
Du bør også ta i betraktning at Live 24-bit bruker en veldig lavbudsjetts chip til lydbehandling, langt dårligere enn ditt Audigy 2, og dårligere enn originale Live-lydkort. Selv om driverne til Live 24-bit "støtter" EAX standardene, vil ikke brikken takle disse, og byrden med å behandle lyd i spill legges derfor på CPUen din, i motsetning til om du bruker Audigy2-kortet ditt.

Akkurat slik info jeg var ute etter! Takk skal du ha :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...