Pantheon Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Vurderer å kjøpe meg MSI hovedkort som har Creative Live 24Bit lydkort innebygget. Har i SB Audigy2 som jeg er godt fornøyd med. Men så lurte jeg på altså om dette Live-kortet duger til mp3, film, osv i 2 kanaler? Vil jeg høre stor forskjell i forhold til mitt nåværende kort? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 De integrerte lydkortene er helt ok til sitt bruk men PCI lydkortene har alltid vært best så bruk ditt SB Audigy 2 kort. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg ville også helt klart brukt Audigy 2-kortet videre. Dedikerte lydkort er alltid bedre enn integrerte. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har skjønt at Audigy2 er bedre, men ved å ofre dette, får jeg mye bedre luftstrøm mot skjermkortet og chipset-kjøleribba. Men det er jo ikke verre enn å foreta en lyttetest egentlig Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Du bør også ta i betraktning at Live 24-bit bruker en veldig lavbudsjetts chip til lydbehandling, langt dårligere enn ditt Audigy 2, og dårligere enn originale Live-lydkort. Selv om driverne til Live 24-bit "støtter" EAX standardene, vil ikke brikken takle disse, og byrden med å behandle lyd i spill legges derfor på CPUen din, i motsetning til om du bruker Audigy2-kortet ditt. Endret 25. januar 2005 av Exiter Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Du bør også ta i betraktning at Live 24-bit bruker en veldig lavbudsjetts chip til lydbehandling, langt dårligere enn ditt Audigy 2, og dårligere enn originale Live-lydkort. Selv om driverne til Live 24-bit "støtter" EAX standardene, vil ikke brikken takle disse, og byrden med å behandle lyd i spill legges derfor på CPUen din, i motsetning til om du bruker Audigy2-kortet ditt. Akkurat slik info jeg var ute etter! Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå