Chris-ECS Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hver gang jeg går inn på et spill så fungerer det et par sekunder, så kommer det mange streker som dekker hele skjermen, og pcen restarter seg. Pcen er en Elitegroup G551 og er utstyrt med et ATI Mobility Radeon 9000. Jeg bruker for tiden Omega 2.5.97a drivere til pcen, men jeg har formatert pcen og lagt inn drivere på nytt opptil flere ganger, men til ingen nytte. Det virker som om kanskje noe er løst inni pcen, siden dette oppstår hyppigere, også i windows dersom pcen flyttes. Er det noen her inne som har opplevd liknende? Lenke til kommentar
kikkian Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hola... Har det samme problemet. Tror det skyldes problemer med hovedkortet. Her har du en lignende post: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=324553&hl=g551 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Det er nok ikke hovedkortet, men skjermkortet. Har du overklokket skjermkortet? Hvis ikke så går jo dette på garanti, med mindre det er en veldig gammel pc. Lenke til kommentar
Chris-ECS Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Kikkan: Det var nettopp det problemet der jeg hadde før, den var nettopp kommet tilbake fra reperasjon. Men er ikke det nå. Når hovedkortet blir byttet, så blir også skjermkortet byttet. Er visstnok integrert eller noe slikt. Jeg har ikke klokka skjermkortet på noen som helst måte. Kan det være en loddefeil, ved montering eller noe slikt? Endret 21. mars 2005 av Chris-ECS Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Har noe av det samme problemet, bare at i mitt tilfelle fungerer eksterne skjermer helt fint, så det er nok skjermen min det er trøbbel med. Har vært inne på rep en gang før og fikk da (angivelig) bytta hovedkort. Nå har den imidlertid begynt med samme dritten igjen. Begynner med at maskinen klikker ved spilling, spesielt BF2 og CS:S. Kan spille ca 1 time, så blir skjermen svart og maskinen slår seg av. Av og til fungerer den fint, men nå skjer det oftere og oftere. Første rep ble foretatt innenfor 2-års grensen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Har noe av det samme problemet, bare at i mitt tilfelle fungerer eksterne skjermer helt fint, så det er nok skjermen min det er trøbbel med. Har vært inne på rep en gang før og fikk da (angivelig) bytta hovedkort. Nå har den imidlertid begynt med samme dritten igjen. Begynner med at maskinen klikker ved spilling, spesielt BF2 og CS:S. Kan spille ca 1 time, så blir skjermen svart og maskinen slår seg av. Av og til fungerer den fint, men nå skjer det oftere og oftere. Første rep ble foretatt innenfor 2-års grensen. 7898184[/snapback] Om maskinen slår seg av så er det trolig varmeutvikling som gjør det, spes om det skjer etter en times tid. Da er det på tide å sprette opp pcen og få hybelelefantene til å flytte ut. EDIT: Hadde dette problemet på en Aspire 5012WLMi med X700 skjermkort. Pcen blei rett og slett dritvarm, og når den nådde 95 grader var det slutt, da bare slo pcen seg av. Installer NHC og overvåk tempen, det er mitt tips. EDIT 2: Og om noen av dere har kødda med viftehastigheten for å få pcen til å gå roligere, ja så er det på tidde å kødde den tilbake til normalen. Surrer man med viftehastigheter osv og kjører pcen hardt kan det gå hardt utover kjølepasta blant annet, å da kan det fort bli nødvendig å legge ny. Endret 8. februar 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå