???????? Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Oops, glemte en ting i scriptet - slik går det når man skriver det uten å teste det... slik skal det se ut: <form method="post"> Navn: <input type="text" name="Navn"><br> Alder: <input type="text" name="Alder"><br> <input type="submit"> </form> <?php $felter = array( "Navn", "Alder" ); $fil_navn = "liste.txt"; $error = false; if(!empty($_POST)) { foreach($felter as $felt) { if(empty($_POST[$felt])) { $error .= "Feltet $felt er ikke fylt ut!<br />\n"; } else { $til_fil .= "$felt: ".strip_tags($_POST[$felt])."<br />\n"; } } if($error != false) { echo $error; } else { $innhold = @implode(file($fil_navn)); $handle = @fopen($fil_navn, 'w'); $write = @fwrite($handle, $til_fil."<hr>".$innhold); fclose($handle); if($write == false) { echo "Kunne ikke skrive til filen, kontroller CHMOD."; } } } include($fil_navn); Lenke til kommentar
Eirikg89 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Kan du der sette den til 777? Eventuelt endre skrive, lese og kjøre rettigheter for owner(eier), group(gruppe) og other(andre)? JA.. det kan jeg. Og da settes det på haker på kjøre, lese, skriverettigheter for alle... Lenke til kommentar
Eirikg89 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Takk.. Det fungerer fint, mend et er tre ting jeg lurer på: 1) Hvordan får jeg til en overskrift; Fanclub eller no? 2) Hvordan kan jeg slette innlegg i lista 3) Hvordan klarer jeg å få det slik at alle fettene man skal ha tekst i står på lik linje? Nå står jo fødselsår greia mye lenger frem: http://home.no.net/fcna/PHP/liste.php Igjen tusen takk Endret 24. januar 2005 av Eirikg89 Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ????????: Jeg har tatt scriptet ditt i bruk, og det funker bra. Tusen takk Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Takk.. Det fungerer fint, mend et er tre ting jeg lurer på:1) Hvordan får jeg til en overskrift; Fanclub eller no? 2) Hvordan kan jeg slette innlegg i lista 3) Hvordan klarer jeg å få det slik at alle fettene man skal ha tekst i står på lik linje? Nå står jo fødselsår greia mye lenger frem: http://home.no.net/fcna/PHP/liste.php Igjen tusen takk 1. Utenom scriptet kan du sette inn de html tag'ene du vil og teksten du vil. 2. Scriptet er helt basic - last ned filen og slett det du ikke vil ha der, og last den opp igjen. 3. Sett det f.eks. i en tabell. Lenke til kommentar
Eirikg89 Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Takk.. Det fungerer fint, mend et er tre ting jeg lurer på:1) Hvordan får jeg til en overskrift; Fanclub eller no? 2) Hvordan kan jeg slette innlegg i lista 3) Hvordan klarer jeg å få det slik at alle fettene man skal ha tekst i står på lik linje? Nå står jo fødselsår greia mye lenger frem: http://home.no.net/fcna/PHP/liste.php Igjen tusen takk 1. Utenom scriptet kan du sette inn de html tag'ene du vil og teksten du vil. 2. Scriptet er helt basic - last ned filen og slett det du ikke vil ha der, og last den opp igjen. 3. Sett det f.eks. i en tabell. Ok. 2) Legges det som er skrevet i liste.php eller i liste.txt? 3) Hvordan kan jeg gjøre dette ved å legge det inn i en tabell.? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 2. liste.txt 3. <table> <tr> <td>Navn:</td> <td><input type="text" name="..."></td> <tr> <tr> <td>Fødselsår:</td> <td><input type="text" name="..."></td> <tr> ... </talble> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå