Gå til innhold

En liste på siden der folk kan melde seg på.

Anbefalte innlegg

Finnes det noe gjestebok lignende der folk kan sette opp navn osv. Skal lage en fanclub der folk kan melde seg på. kanskje litt dumt, men jeg syntes det virker litt kult. Noen so vet om noen steder jeg kan få tak i dette. Det må nesten være gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vanskelig å forstå hva du mener. men har du prøvd hotscripts.com/php?

Jeg trenger også en sånn. tenker meg det slik jeg:

Jeg tenker meg det slik:

Fanliste

Meld deg på i vår heiagjeng:

Navn:

Evt alder:

Evt bosted:

o.l

Meld deg inn

Medlemmer:

Ola Nordmann 33 år Oslo

osv

osv

Edit: Er det slik du også tenker Eirikg89. Jeg syntes hverttfall dette hadde vært skikkelig bra.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
vanskelig å forstå hva du mener. men har du prøvd hotscripts.com/php?

Jeg trenger også en sånn. tenker meg det slik jeg:

Jeg tenker meg det slik:

Fanliste

Meld deg på i vår heiagjeng:

Navn:

Evt alder:

Evt bosted:

o.l

Meld deg inn

Medlemmer:

Ola Nordmann 33 år Oslo

osv

osv

Edit: Er det slik du også tenker Eirikg89. Jeg syntes hverttfall dette hadde vært skikkelig bra.

Nja.. jo noe lignende. men det er ikke så viktig med bosted osv. Holder med navnet for meg, kanskje alder

Lenke til kommentar

Noen som vet om noe jeg kan bruke? fint omd et ikke er så veldig avansert. Og som dere sikkert skjønner. jeg er ikke flink nok til å lage dette selv så må nok finne noe gratis på nettet.

'

Jeg bare poster i denne tråden jeg. siden den omhandler nesten akkurat det samme som jeg lurer på.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

(Ser at polecat tok den før jeg fikk lagret innlegget mitt ja... )

jorgis... hvordan kan du forvente at en ny bruker av forumet som etter sigende er midt i tenårene skal plutselig forstå at en gjestebok ikke har noe med webdesign å gjøre?

vil tipse eirikg89 til å ta en titt i PHP-forumet, som ligger rett rundt hjørnet her - der kan det hende vi får dreis på sakene :thumbup:

------

Og nå som du først er her eirikg89 kan vi jo finne ut hva du har av muligheter - har du vært borte i mysql? Hvis du ikke har tilgang til det, er det ikke noe problem å lage en liste slik du beskriver med "flatfiles". Uansett må du ha tilgang til PHP, html alene kan nemlig ikke hente ut informasjon fra noen database. Og medlemmene dine må jo ligge i en database.

Du spør om det er gratis, tror ikke du trenger å betale det døyt for et slikt script - særlig ikke om du lager det selv. Og det trenger ikke være så vanskelig :-)

Så, hva har du av PHP og mysql?

Lenke til kommentar
(Ser at polecat tok den før jeg fikk lagret innlegget mitt ja... )

jorgis... hvordan kan du forvente at en ny bruker av forumet som etter sigende er midt i tenårene skal plutselig forstå at en gjestebok ikke har noe med webdesign å gjøre?

vil tipse eirikg89 til å ta en titt i PHP-forumet, som ligger rett rundt hjørnet her - der kan det hende vi får dreis på sakene  :thumbup:

------

Og nå som du først er her eirikg89 kan vi jo finne ut hva du har av muligheter - har du vært borte i mysql? Hvis du ikke har tilgang til det, er det ikke noe problem å lage en liste slik du beskriver med "flatfiles". Uansett må du ha tilgang til PHP, html alene kan nemlig ikke hente ut informasjon fra noen database. Og medlemmene dine må jo ligge i en database.

Du spør om det er gratis, tror ikke du trenger å betale det døyt for et slikt script - særlig ikke om du lager det selv. Og det trenger ikke være så vanskelig :-)

Så, hva har du av PHP og mysql?

Ok.. jeg har ingen peiling i det hele tatt på php og mysql.

Jeg klarer nok ikke å lage denne lista selv, så det jeg egentlig lurer på er om det er noe sted jeg kan få ta i en slik gratis. Slik at jeg kan linke til den siden (elns) hvor denne lista ligger.

Endret av Eirikg89
Lenke til kommentar
Bare for en liste så synes jeg MySQL er litt vel mye, selvfølgelig - mulighetene blir langt større - men det blir også mer jobb.

Test hvis du har PHP på webhotellet ditt så kan vi sikkert hjelpe deg ;)

Hvordan gjør jeg det? Har Webhotell fra start.no

Takk for all hjelpen her folkens

Lenke til kommentar
Lag denne filen og last opp på webhotellet, så åpner du filen i browseren din.

Fil: test.php

-------------

<?php

phpinfo();

?>

------------

Kommer det da opp informasjon så har du PHP.

Ja, phpinfo()

Edit: Så da er det bare å kjøre på da.

Endret av Eirikg89
Lenke til kommentar

Bra,

her er et lite eksempel:

1. Opprett en fil som heter liste.txt og bruk ditt FTP program til å sette CHMOD på denne filen til 777.

2. Opprette en fil som heter f.eks. liste.php og plasser dette innholdet i den:

<form method="post">
Navn: <input type="text" name="Navn"><br>
Alder: <input type="text" name="Alder"><br>
<input type="submit">
</form>

<?php
$felter = array(
"Navn",
"Alder"
);

$fil_navn = "liste.txt";

$error = false;

foreach($felter as $felt)
{
if(empty($_POST[$felt]))
{
 $error .= "Feltet $felt er ikke fylt ut!<br />\n";
}
else
{
 $til_fil .= "$felt: ".strip_tags($_POST[$felt])."<br />\n";
}
}

if($error != false)
{
echo $error;
}
else
{
$innhold = implode(file($fil_navn));
$handle = @fopen($fil_navn, 'w');
$write = @fwrite($handle, $til_fil."<hr>".$innhold);
fclose($handle);

if($write == false)
{
 echo "Kunne ikke skrive til filen, kontroller CHMOD.";
}
}

include($fil_navn);
?>

For å legge til flere felter så må du gjøre to endringer:

1. Legge til feltet i skjemaet, f.eks. Felt2: <input type="text" name="Felt2">

2. Du finner denne koden tidlig i scriptet:

$felter = array(

"Navn",

"Alder"

);

Legg der til feltet, slik at den ser slik ut:

$felter = array(

"Navn",

"Alder",

"Felt2"

);

Legg merke til at listen med felter skal ha , etter seg - med unntak av siste feltet, der skal det ikke være , (komma).

Navnet på feltet er navnet som lagres. Husk at det er forskjell på store og små bokstaver i scriptet og i skjemaet - så pass på at de er like.

Endret av ????????
Lenke til kommentar
Det kan være det, dvs. CHMOD kan settes til en numerisk verdi - men det er ikke sikkert. I de fleste FTP programmer kan man høyreklikke på en fil og velge CHMOD.

Nettop det jeg gjorde. Men det var ikke noe chmod bare filattributer>numerisk verdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...