DJViking Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg driver og undersøker en viss funksjonalitet(mulighet) med Java mobil programmering og Bluetooth. Er det mulig å sende en fil over til en PC fra en mobil via bluetooth uten å ha noe slags mottakerprogram på PCen ? Dette vil da innbefatte et sikkerhetshull, men er ikke det jeg prøver på å oppnå. Jeg skal lage et program som skal holde orden på innloggingsdataene min på en mobil. Deretter skal jeg lage funksjonalitet for å logge inn automatisk fra mobil med de data som ligger der. Dette blir noe "Single Sign-On". Poenget mitt er at jeg undersøker muligheten å lage noe slikt uten å ha et mottakerprogram liggende på en PC som de fleste "Single Sign-On" programmer har. Det som trenges er at default nettleser åpnes. Autentiseringsdata sendes over fra mobil og mates inn i brukernavn/passord feltet. Om dette er mulig å gjøre fra mobil via bluetooth uten mottakerprogram er jeg usikker på. Er noe jeg har en uke på å undersøke. Jeg hadde også en tanke(hvis det går) at mobilen sender ut et lite program til PCen. Dette lille programmet kjøres på PCen(Windows) og gjør det som er nødvendig for å åpne nettleseren og mate inn brukernavn/passord(Dette lille programmet vil jo da ha karakteristikker fra orm/trojan, men vil ikke være ondsinnet). En annen mulighet jeg har undersøkt er om mobilen kan simulere et tastatur som deretter åpner nettleseren og skriver inn brukernavn/passord der det trengs... Jeg vil sette pris på enhver tilbakemelding hvis noen har noe kunnskap om dette. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 I hovedsak lurer jeg på om det er mulig å sende en fil over til en PC fra mobiltelefon uten å ha et java program på PCen som tar imot filen.... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 I hovedsak lurer jeg på om det er mulig å sende en fil over til en PC fra mobiltelefon uten å ha et java program på PCen som tar imot filen.... Ja, det skulle jeg mene. Hvis du har kjennskap til OSI-modellen, så er jo applikasjonslaget et stykke over f.eks. det fysiske lag. Men jeg mener også å huske at Bluetooth ga fullstendig blanke i OSI-modellen... Men "noe" må uansett ta imot fila på PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå