Gå til innhold

Mobil Java og muligheter med Bluetooth

Anbefalte innlegg

Jeg driver og undersøker en viss funksjonalitet(mulighet) med Java mobil programmering og Bluetooth. Er det mulig å sende en fil over til en PC fra en mobil via bluetooth uten å ha noe slags mottakerprogram på PCen ? Dette vil da innbefatte et sikkerhetshull, men er ikke det jeg prøver på å oppnå. Jeg skal lage et program som skal holde orden på innloggingsdataene min på en mobil. Deretter skal jeg lage funksjonalitet for å logge inn automatisk fra mobil med de data som ligger der. Dette blir noe "Single Sign-On". Poenget mitt er at jeg undersøker muligheten å lage noe slikt uten å ha et mottakerprogram liggende på en PC som de fleste "Single Sign-On" programmer har.

Det som trenges er at default nettleser åpnes. Autentiseringsdata sendes over fra mobil og mates inn i brukernavn/passord feltet. Om dette er mulig å gjøre fra mobil via bluetooth uten mottakerprogram er jeg usikker på. Er noe jeg har en uke på å undersøke. Jeg hadde også en tanke(hvis det går) at mobilen sender ut et lite program til PCen. Dette lille programmet kjøres på PCen(Windows) og gjør det som er nødvendig for å åpne nettleseren og mate inn brukernavn/passord(Dette lille programmet vil jo da ha karakteristikker fra orm/trojan, men vil ikke være ondsinnet).

En annen mulighet jeg har undersøkt er om mobilen kan simulere et tastatur som deretter åpner nettleseren og skriver inn brukernavn/passord der det trengs...

Jeg vil sette pris på enhver tilbakemelding hvis noen har noe kunnskap om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I hovedsak lurer jeg på om det er mulig å sende en fil over til en PC fra mobiltelefon uten å ha et java program på PCen som tar imot filen....

Ja, det skulle jeg mene. Hvis du har kjennskap til OSI-modellen, så er jo applikasjonslaget et stykke over f.eks. det fysiske lag. Men jeg mener også å huske at Bluetooth ga fullstendig blanke i OSI-modellen...

Men "noe" må uansett ta imot fila på PC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...