Gå til innhold

Online spillet Tibia

Anbefalte innlegg

Noen her som spiller tibia?

For de som lurer på hva det går ut på så skal jeg forklare.

Tibia går ut på å drepe monster, skaffe seg utstyr som sverd, skjold, bukser, hjelm sko osv. Når du dreper monster så får du experience. Experience gjør at du går opp i level. Jo høyere level jo mer liv og mana får du. Mana bruker du til å gjøre magi. det er forskjellig magi til hvilken character du velger. Du kan velge mellom Knight, Paladin, Druid og Sorcer. Når du dreper monster så får loot, altså ting du kan bruke, sånn som GP, mat og andre ting du kan bruke.

GP er penger som du bruker til å kjøpe ting med. Når du starter spillet begynner du i en plass som heter Rookgard, der får du litt opplæring om hva spillet går ut på. Når du kommer i level 8 så kan du sankke med orakelet. Hun sender deg til emn plass som heter Main. Main er et stort land der du kan gjøre mye mer. Det er flere monster der og flere folk. Det er noe som kalles premium account. Premium account koster penger, men dette gir deg tilgang til andre steder, gi deg tilgang til båt og mer.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tibia er et dritt spill. Det er ikke artig i det hele tatt. Hva er det som er så artig med å trykke på kartet hvor du skal gå, så går den automatisk dit. Når man skal sloss så trykker man bare på attack og så på monsteret, pang monsteret er død.

DRITT SPILL!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg spiller Tibia (begynte i går). Har prøvd det maaaange ganger før men stoppa opp pga. dårlig grafikk. Men etter å ha prøvd litt og finni ut og skjønt går spillegled-måleren (:p) over grafikk-måleren (:p) så det blir...GØY!

EN ting er utrolig irriterende og det er det lille spillevinduet! HALVE skjermen rt jo bare chatten! Sist gang jeg prøvde kune man dra chatten så langt ned man ville men ikke høyere enn til midten av skjermen. Nå kan man ikke dra det lavere en midten av skjermen! Det er utrolig irriterende å sitte å myse på skjermen!

Har lyst til å spille OT sånn innimellom når jeg blir lei av å kille rotter (lol). Lurte på om noen kunne lære meg ossen jeg får til det. Skjæønner at du skal koble deg opp på annen server (port, servernavn osv.) men hvor endrer jeg dette? Laste ned noe??

Finner mange OT-servere sine sider med registrerings-side. Prøve en slik side og logga inn på Tibia-siden og på deres side, Tibia: gikk ikke, OT: Lag en karakter.

Vet ikke jeg! Om dette er Off Topic så send meg PM eller Emial: [email protected] :thumbup:

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Jeg spiller Tibia (begynte i går). Har prøvd det maaaange ganger før men stoppa opp pga. dårlig grafikk. Men etter å ha prøvd litt og finni ut og skjønt går spillegled-måleren (:p) over grafikk-måleren (:p) så det blir...GØY!

EN ting er utrolig irriterende og det er det lille spillevinduet! HALVE skjermen rt jo bare chatten! Sist gang jeg prøvde kune man dra chatten så langt ned man ville men ikke høyere enn til midten av skjermen. Nå kan man ikke dra det lavere en midten av skjermen! Det er utrolig irriterende å sitte å myse på skjermen!

Har lyst til å spille OT sånn innimellom når jeg blir lei av å kille rotter (lol). Lurte på om noen kunne lære meg ossen jeg får til det. Skjæønner at du skal koble deg opp på annen server (port, servernavn osv.) men hvor endrer jeg dette? Laste ned noe??

Finner mange OT-servere sine sider med registrerings-side. Prøve en slik side og logga inn på Tibia-siden og på deres side, Tibia: gikk ikke, OT: Lag en karakter.

Vet ikke jeg! Om dette er Off Topic så send meg PM eller Emial: [email protected]  :thumbup:

5666838[/snapback]

Kjør spillet, gå inn på "Options", deretter "Graphics" etterfulgt av "Advanced".Trykk på "Don't Stretch/Shrink the map". Nå skal du kunne dra chatten helt ned, og spill-vinduet blir stort!

Endret av Petter_1989
Lenke til kommentar

Vet ikke jeg! Om dette er Off Topic så send meg PM eller Emial: [email protected]  :thumbup:

5666838[/snapback]

Kjør spillet, gå inn på "Options", deretter "Graphics" etterfulgt av "Advanced".Trykk på "Don't Stretch/Shrink the map". Nå skal du kunne dra chatten helt ned, og spill-vinduet blir stort!

5678100[/snapback]

JIPPI! Nå funker det! TAKKER!

Må si det at grafikken suger no jævelig men selve gamet er supert (sa jeg kanskje det)

Er litt newbe. Starta for to dager sia, lvl 7 nå. Heter Zawkennis Abysh . All støtte mottas med TAKK! :p

Ti fine sider for Tibia fans:

www.tibia.no

www.tibia.de

Et fint program er Tomes of Knowledge som er en lit...stor database med kart, monstere (alle angrep, spesial angrep, exp, hp osv.), alle våpen og andre items og mye mer.

Fant det på www.tibia.de !

Lenke til kommentar

Jeg har spilt tibia en stund, dog ikke veldig seriøst. Er en lvl 72 Royal Paladin på Titania.

Tibia er ett veldig merklig spill. Som de fleste har funnet ut er det på mange måter ganske elendig. Grinding er alfa omega i Tibia og grafikken suger.

Det som gjør Tibia tiltrekkende er makt. Tibia er et eneste stort hirarki, hvor du jobber deg oppover og skaffer et rykte på servern din. I motsetning til WoW har du mulighet til å drepe og "hunte" spillere helt av servern om du har makten som trengs. Dette er både tiltrekkende og samtidig negativt fordi det utnyttes, de sterke spillerene regjerer serverne ofte ganske brutalt om de har ett maktmonopol. Men Tibia er survival of the fitest og ikke en barnehage som mange andre rollespill er.

Selv har jeg fått mange gode venner fra Sverige, Nederland, Tyskland, Brasil osv som jeg har kontakt med over msn daglig.

Tibia tar dessuten lang tid å bli god i, gode items er vanskelig å skaffe og spillerne har etterhvert utviklet en verdi i virklige penger til tross for at det er ulovlig å selge characters. Og når du dør, mister du virklig så mye at det svir, særlig når du er litt høyere lvl og har mer verdifulle items å miste.

Tibia tas så seriøst at av mange at de omtrent ikke kan slippe tastaturet, folk er venner, fiender, kjærester osv.

På skolen min og også i nærmiljøet (drammen) har det vært en rekke trusler, pengeoppgjør osv pga Tibia. Barnevernet er involvert i mange av sakene.

Heldigvis blir de fleste skremt vekk i starten av den forferdelige grafikken og det kjedelige stedet du starter på kalt "rookgard"

Lykke til med Tibia :!:

Nyttige linker:

www.tibianews.net

www.tibia.de

www.erig.net

Tibia Quikstart Tutorial

Hjemmesiden til Tibia

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

som du sier Hardfredd så er Tibia ikke det beste spillet for folk som ikke liker å tape/miste ting.

greit nok at grafikken suger, men gameplaye til Tibia er genialt spør du meg. det finnes så mange måter dette spillet kan bli utført på.

er selv retired etter jeg ble hacket noe som førte til

Miste alt av ting jeg eide

Hackern drepte meg ned til lvl 32. var i lvl 34, neste 35

og såklart. skills og magic lvl. Så lenge jeg er pally så var skillsa de værste å miste pga breakable spears :p

Lenke til kommentar

Da jeg prøvde Tibia for en god stund tilbake, var spillet rimelig tungvint å spille. For å kjøpe ting av NPC'ene, måtte du for eksempel skrive "buy rope", og hvis det var flere folk der, så måtte du stå i kø før du kunne kjøpe noe. En av tingene som fort fikk meg til å slutte... :ermm:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Har spilt Tibia siden 1 april 2004 (av og på) og jeg synes Tibia er det ebste spillet ever... Ja grafikken suger, men jeg bryr meg ikke. Spilleglede over grafikk. Å Tibia eier WoW noe inni hampen! Fordi på WoW så må du spille hele tiden hvis du skal få bra gear på level 60, men på Tibia kan du spille når du vil!

Det eneste negative med Tibia er at man blir så avhenging! :ermm:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg kan skjønne folk som starter med tibia ikke orker og spille det.

Pga kjedelig start plass kalt rookgard osv... så tar det uendeligheter og lvl få skills osv, å dø er sjeldent men dør du mister du så mye.

Det finnes forskjellige servere:

Pvp - der du kan bli drept av andre spillere, men det er en viss mengde kills du kan ha før du blir bannet osv.. så det ikke blir for my død og "powerabusing" fra de som er høyere lvl'er.

Pvpe (Pvp-enforced) - der du kan drepe så mange du vil uten og bli bannet.

Dette er en veldig vanskelig server type og spille på.

Non-pvp - der dør du sjeldent siden andre spillere kan ikke drepe deg, bare monstre.

Har selv en account...

med 50 elite knight &

Har en 40 knight på en pvp-enforced server, veldig vanskelig å få lvler osv, siden du har bestandig en eller flere som vil ta hunting spotsene dine og kalle på høy lvl friends som kommer og dreper deg osv.

Sluttet fordi mine venner sluttet orket ikke mere.

Men det var artig og spille så lenge det varte med rl friends.

Lan osv, huntet vi på forskjellige farlige plasser sammen det var tider :)

Vi hadde god økonomi så det var ikke noe problem men shit au.

Gl sier jeg bare ;p

Rur~

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Tibia tar dessuten lang tid å bli god i, gode items er vanskelig å skaffe og spillerne har etterhvert utviklet en verdi i virklige penger til tross for at det er ulovlig å selge characters. Og når du dør, mister du virklig så mye at det svir, særlig når du er litt høyere lvl og har mer verdifulle items å miste.

Tibia tas så seriøst at av mange at de omtrent ikke kan slippe tastaturet, folk er venner, fiender, kjærester osv.

På skolen min og også i nærmiljøet (drammen) har det vært en rekke trusler, pengeoppgjør osv pga Tibia. Barnevernet er involvert i mange av sakene.

Heldigvis blir de fleste skremt vekk i starten av den forferdelige grafikken og det kjedelige stedet du starter på kalt "rookgard"

Ja er fra Drammen selv, kjenner folk som har vært på avhengighets kurs og liknende, også folk som har skylt andre flere tusen kroner :S

Er forøvrig en lvl 41 på Julera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...