VegasKing Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei, Jeg har nettopp innstallert win2000 og har et lite LAN. Jeg bruker en D-link router som er satt opp med DHCP. Da trodde jeg alt skulle fungere fint. Routeren gir maskinen ip-adresse, nettverksmaske og standard gateway som er riktig i forhold til routeren. Men når jeg prøver og pinge routeren så for han ikke kontakt (Forespørsel avbrutt) Fra en annen maskin som har XP så finner den W2K-maskinen men da jeg klikker på den får jeg beskjed om at den ikke blir funnet. Den står forøvrig på DHCP-lista i routeren noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Regner med at du ikke kan pinge routeren pga. at den mest sannsynlig har en brannmur som blokkerer ping. Har du delt noe på Win2k maskinen? Lenke til kommentar
VegasKing Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Nei, beklager alt det her Fant ut at det var kabelen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Nei, beklager alt det herFant ut at det var kabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå