Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblem mellom to maskiner

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med nettverket mitt som jeg ikke finner ut av. Utrolig irriterende... Jeg har to pcer på nettverket hjemme og kobler disse sammen via en switch. Maskinene heter Laptop og Steinar. Hvis jeg sitter på Steinar, og skal inn på \\laptop så går dette helt fint, slik det skal være. Sitter jeg derimot på Laptop og skal inn på \\steinar så får jeg feilmelding. "Steinar is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the adminstrator of this server to find out if you have access permissions. Logon failure. The user has not been granted the requested logon type at this computer." Jeg har prøvd å kjøre network setup wizard på begge maskinene. Har forandret driveren til nettverkskortet på Steinar. Har installert windows på ny, uten sp2 på begge maskinene. Har prøvd å skru av simple file sharing og angi tilgang manuelt, uten resultat. KAN NOEN HJELPE MEG....?

Laptop PM1,5, 512mb, WinXP Pro

Steinar XP2000+, 1024mb, WinXP Pro

Edit: Skrivefeil, som vanlig...

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg laget en tråd om samme problem for en tid siden. Jeg er spent på om du får hjelp, den jeg fikk var dårlig.

Og jeg hadde begge maskiner i samme arbeidsgruppe. Jeg har ikke laget noen egen konto på noen av mine maskiner med spesielle delingsmuligheter. For meg var jo saken at alle "mine" pc'er hjemme hos meg fungerer, men i julen hadde jeg "pc-verksted" og plutselig fikk jeg ikke 2 av "reparasjonsmaskinene" på nett. Det hadde virket dagen før - både med og uten XP SPII - men så plutselig var det stopp. Det har det vært siden.

Derfor er jeg nå litt spent på svar jeg og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...