Gå til innhold

Skal ha nytt skjermkort..trenger hjelp

rønning

Anbefalte innlegg

I dag gikk skjermkortet på pcn min fløyten...har ventet på det en stund, det har ikke vært helt stabilt..

Jeg skal ha ett nytt skjermkort, men vil ikke betale mer enn 1200kr, gjør ikke noe om det ligger på 1000-lappen.. Skjermkortet jeg hadde før var et WinFast GeForce2 Pro DDR 32M AGP4X Retail TV-Out og trenger et kort som er likt (altså passer til pcn min) Noen som har noen anbefalinger?

Se nytt innlegg nederst, nytt sp.mål

Endret av rønning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du er villig å ta til takke med ett brukt kort er brukte Radeon 9800PRO ett meget sterkt alternativ. Dersom du skal ha det helt nytt er et Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128 Mb til rundt 800 kr et godt valg. Forskjellen mellom det og 9600XT forsvares ikke av prisforskjellen på nærmere 300 kr.

Lenke til kommentar

Har nå fått kortet og montert det, men jeg har et problem med instalasjon av driverne... Hvis jeg setter inn cdn og kjører instalasjonen der ifra får jeg opp denne meldingen: "Installasjonen ble ikke fullført. Forsøk å sette opp skjermkortet med en standard VGA-driver før du kjører installasjonsprogrammet"

Det skjærer seg også hvis jeg går på maskinvare og enhetsbehandling der...pcn finner hvilket kort det er, og setter i gang installasjonen, men det kommer opp at det oppstod en feil under installeringen eller noe lignende..

Noen som vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar

har du sletta gamle drivere?

jeg pleier altid å formatere når jeg setter inn et nytt kort i pc'en(for sikkerhets skyld) og har heller aldri hatt noen problemer. hvilke kort kjøpte du?

edit: kjøpte du 9800pro må du huske å koble i strømkontakten til det(har ikke noe med saken å gjøre, men kan være du ikke viste det)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...