Gå til innhold

Nytt Skjermkort eller?

bytez

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe meg et nytt skjermkort.... Jeg spiller mye men jeg får ikke den helt store ytelsen med dette oppsettet:

MSi nforce 2

amd athlon xp 2600+

Radeon 9600

corsair xms3200 512mbyte ram

Jeg vil gjerne spille farcry, half-life 2, doom3 i bra ytelse... Jeg har tenkt å kjøpe meg 512 mbyte ram til da om en uke.. men da med 1024 mbyte ram er det mulig å få god ytelse?? Jeg vet at et sapphire radeon 9600 128mbyte er egentli ganske dårlig, så vilket skjermort kan jeg putte inn uten at jeg må oppgradere noe annet en rammen. Jeg vil også at Kortet kan være litt framtidsrettet slik at om kanskje et år kjøper jeg meg ny CPU og hovedkort og da henger skjermkortet godt med i de nyeste spillene da ?? Det var mye tekst men jeg ser fram til å få svar :)

TUSEN TAKK!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med å kjøpe skjermkort som er "framtidsrettet" som du sier, er at du da (i mine øyne) må kjøpe deg ett PCIe skjermkort. Thus, du MÅ ha ett nytt hovedkort med en gang. Når du om ett år kjøper nytt hovedkort og CPU, så må du nok skifte skjermkort hvis du har tenkt å gå over til PCIe. Ser jo ut som gode gamle AGP er på tur ut.

Bortsett fra det, jeg kan anbefale 6600GT (AGP) versjonen til ditt system, hvis du absolutt MÅ oppgradere skjermkortet.

Ville heller anbefalt deg og spart enda lengre (kanskje ventet med rambrikken også) og kjøpt deg nytt skjermkort, hovedkort og CPU. Dette kommer samlet til å koste deg ca 1800 for skjermkort, 1800 (topp hovedkort) og ca 1800 for CPU, alt avhenig av hvor "rått" du skal ha det, altså ca 5400 for en komplett oppgradering, MEN, det går sikkert å få det billigere.

Hvis du hadde utsatt rambrikke, så er det mulig å få tak i komplette "pakker" til 6-7 tusen, disse inneholder 1024mb ram, hovedkort (m. støtte for PCIe) AMD 64 (S939) 3200+ prosessor + vifte og ett 6600GT skjermkort. (Akkurat den pakken er sakset fra netshop og koster litt under 7K)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...