SGE7000 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei! Jeg har et VELDIG irriterende problem med pc'n og harddisken min Når jeg skrur på pc'n min så finner ikke systemet min Western Digital S-ATA disk. BIOS, derimot, finner disken med en gang. Jeg har prøvd absolutt alt; Jeg har prøvd å resette bios, prøvd å bytte strømkrets på harddisken, prøvd å bruke vanlig power i stedet for s-ata power, prøvd å innstallere XP igjen, men når jeg gjør det så finner ikke installasjonen disken min. Hva kan problemet være?! er disken rett og slett ødelagt? Dette MÅ jo være noe jeg kan få igjen garanti på....... Har hatt et problem med disken før, og da ble en fil som krevdes for å starte opp XP borte, dette løste jeg ved å formatere... Er litt trist at disken blir ødelagt etter kun 6 mnd. - har hørt at dette har skjedd med mange før... Noen som har noen tips??? Harddisken, Western Digital 120GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache, ble kjøpt på Netshop - har fått igjen garanti på både tastatur og mus som ble ødelagt, så jeg tror ikke det kommer til å bli noen problemer emd å få garanti på disken, håper bare det går fort nok, siden jeg skal på LAN førstkommende fredag... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har samme problemet på en WD 250gb SATA 8mb disk... I mitt tilfelle tror jeg det er SATA-kontrolleren, men har ikke hatt anledningen til å teste på en annen PC enda. Litt kjipt om det er disken, da den er nesten full og mesteparten er organisert MP3 album. Blir uansett backup neste gang... Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 hmmm.... tror nok jeg prøver å få testa det hos en kamerat.... bra jeg fikk overtalt ham til å kjøpe s-ata noen som har andre innspill??? er jo en jumper bak på disken min - kan jeg gjøre noe med den? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ser du den ikke i diskbehandlingen heller? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 hvor da??? eneste stedet disken vises er i BIOS..... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jumperen får du ikke gjort noe med. Prøv disken hos kameraten din, så har du i allefall utelukket hovedkortet. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 hmm.... ok Men skjedde dette helt plutselig hos deg også??? Her skrudde jeg på pc'n og drev med den en god stund, så da jeg skrudde neon-lysa inne i pc'n min på og av noen ganger kræsja pc'n min, og harddisken ble ikke funnet da jeg skrudde på igjen Lenke til kommentar
bentose Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 så da jeg skrudde neon-lysa inne i pc'n min på og av noen ganger kræsja pc'n min, og harddisken ble ikke funnet da jeg skrudde på igjen Hot-swappa en scsi disk på min pc ein gong. (Fungerte ikkje.) Når eg satte i straumkontakta på den, så forsvant min Western Digital IDE disk i frå XP. Disken fungerte fint når eg starta i DOS, så eg fekk kopiert ut filene til ein anna disk. Men for å få den til å vise i XP måtte eg partisjonere og formatere den på nytt. Min teori var at eg ved å rote med straumforsyninga medan pc'en var på genererte ein spenningspuls som førte til feil på WD disken. Kvifor den virka i DOS og ikkje XP veit eg ikkje, men er heller ikkje særlig overraska. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 hmmm... det der er vel en detalj som ikke er verd å nevne når jeg sender den inn neia Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 hmm.... ok Men skjedde dette helt plutselig hos deg også??? Her skrudde jeg på pc'n og drev med den en god stund, så da jeg skrudde neon-lysa inne i pc'n min på og av noen ganger kræsja pc'n min, og harddisken ble ikke funnet da jeg skrudde på igjen Skjedde helt plutselig. Prøvde å bytte til den andre SATA utgangen, men det fungerte ikke. Og vips, så fungerte ingen av SATA utgangene. Skal investere i ny PC etter en 2mnd ferie, så akkurat hvor mye som er defekt, ser jeg ikke før den tid. Disken har jeg garanti på, men det hjelper fint lite for alt innholdet som er borte. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Ok Tror jeg sender inn harddisken til netshop i morra..... Vet dere om de kommer til å sende ny HDD med en gang, eller sjekke HDD selv først???? Sendte inn mus og tastatur, og jeg fikk tilbake nyy med en gang..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå