Gå til innhold

kor legges tempratur senseoren?

2r Erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er til CPU må du nok modde en del for å få det til å passe ettersom de fleste termometer har enklump på enden som kan bli litt vanskelig å få under CPU'en ;)

Du må også være obs på at de fleste termometer ikke går over +50C men noen går til +70C

Lenke til kommentar

Ingenting utanom kjølepasta skal mellom CPU og kjølar.

Det du kan gjere, om den er tynn nok, er å få den inn under prosessoren, og feste den på midten på undersida med ein liten teipbit, eller du kan plassere den ved sidan av core på oversida.

Lenke til kommentar
Jo det går hvis du finner en med bare en tynn metallplate i enden..

Å legge den mellom core og kjøler?

Du skal vel alltids få det til, men det hemmer uansett kontakt mellom kjølaren og CPU. Absolutt ikkje anbefalt om du ikkje vil la det gå utover temperaturane dine.

Lenke til kommentar
Du skal vel alltids få det til, men det hemmer uansett kontakt mellom kjølaren og CPU. Absolutt ikkje anbefalt om du ikkje vil la det gå utover temperaturane dine.

NEI! Ikke tenk tanken engang!

Det er garantert å gå til h****te, både med sensor og CPU!

Sensoren, fordi den tåler liten mekanisk belastning, og CPU fordi du griller den...

Lenke til kommentar

ok....takker for alle tipsa men trur eg kjøper meg en sikkeli tempratur måler for å ikkje å risikere å ødelegge cpu'n min :)

finner slike temp. målere alle plasser på nett så fer d sikkert til....men he ikkje peng her å no da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...