2r Erik Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 ska kanskje kjøpe en vanlig tempratur måler til å måle gradene på CPU'n min. noe slikt..trur eg men kor skal eg legge sensoren slik eg får rette tempraturen ?? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvilken temp. er det du skal måle da? CPU, skjermkort, hdd etc. Viss det er CPU tror jeg at du modifisere litt Lenke til kommentar
PO4nuke Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvis det er til CPU må du nok modde en del for å få det til å passe ettersom de fleste termometer har enklump på enden som kan bli litt vanskelig å få under CPU'en Du må også være obs på at de fleste termometer ikke går over +50C men noen går til +70C Lenke til kommentar
2r Erik Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) ska mest truli kjøpe en slik temp. måler som ej ska bruke på å måle tempraturen i cpu'n......men d ej funderte på sjøl var også kor ej skulle legge sensoren... Endret 24. januar 2005 av 2r Erik Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 men det var slik at hvis man kjøpte et av disse med sånn supertynn sensor, så skulle man fortsatt ikke legge denne imellom cpu og kjøler? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ingenting utanom kjølepasta skal mellom CPU og kjølar. Det du kan gjere, om den er tynn nok, er å få den inn under prosessoren, og feste den på midten på undersida med ein liten teipbit, eller du kan plassere den ved sidan av core på oversida. Lenke til kommentar
PO4nuke Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jo det går hvis du finner en med bare en tynn metallplate i enden.. Må passe på at ledningene tåler litt varme + at de er omtrent like tynne som fiskesnøre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jo det går hvis du finner en med bare en tynn metallplate i enden.. Å legge den mellom core og kjøler? Du skal vel alltids få det til, men det hemmer uansett kontakt mellom kjølaren og CPU. Absolutt ikkje anbefalt om du ikkje vil la det gå utover temperaturane dine. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du skal vel alltids få det til, men det hemmer uansett kontakt mellom kjølaren og CPU. Absolutt ikkje anbefalt om du ikkje vil la det gå utover temperaturane dine. NEI! Ikke tenk tanken engang! Det er garantert å gå til h****te, både med sensor og CPU! Sensoren, fordi den tåler liten mekanisk belastning, og CPU fordi du griller den... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 NEI! Ikke tenk tanken engang!Det er garantert å gå til h****te, både med sensor og CPU! Nettopp. Poenget mitt var at det var fint fysisk mulig å få den mellom der, men at det aldri kom til å gå bra. Lenke til kommentar
2r Erik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 ok....takker for alle tipsa men trur eg kjøper meg en sikkeli tempratur måler for å ikkje å risikere å ødelegge cpu'n min finner slike temp. målere alle plasser på nett så fer d sikkert til....men he ikkje peng her å no da Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har min sensor under CPUen, men den har veldig tynne ledninger som går mellom pinnene. Fungerer greit. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Måtte lodde på idekabler helt innerst for å få den under... Så kom ivertfall den runde idekabelen fra clas til nytte. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Ser det ikke lettere å bruke et program som speedfan eller mbm5? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jo. Men vil du ha riktige temperaturer er einaste måte eit skikkelig termometer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå