Gå til innhold

Thermaltake Aquarius III

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det på psdata.no nå

koster 2000 nesten og det bråker noe inne i Hælve**e 49db og det tar stor plass kjøp heller bigwater internt og koster bare 775 kr

jeg kjører 18*C på cpu :)

Hmm.... tror jeg går for Big Water-settet jeg :D

Men, siden jeg også skal ha nytt kabinett + casemods, bestiller jeg fra Xoxide.com, så jeg tenkte, jeg har jo en Sapphire Toxic X800pro ViVo da! Så... da fant jeg to blokker for VGA kort her!

Passer noen av de på en Toxic X800pro ViVo? - Isåfall, hvilken er best?

- I tilfellet noen av disse to passer, skal jeg ha Sånn "Tubing" eller sånn "tubing" ??

Må jeg evt. ha noe annet enn selve "tubene" ? Nipler eller hva det kalles, isåfall hvor? :D

- Takker for svar! ;)

Mvh. R-apiD :thumbup:

Lenke til kommentar

18grader på CPU, ved vanlig romtemperatur (ca 20grader) på lufta gjennom radiatoren?

Det stiller jeg meg sterkt tvilende til. :hmm:

Selv med en racer av en radiator, utstyrt med ditto vifter, vil du neppe klare en vanntemp lavere enn 1 til 2grader over romtemp.

Altså sitter du igjen med en vanntemp på ca 21grader, i aller aller beste fall.

Selv de beste vannblokker som er å oppdrive, klarer sjelden å holde CPU-temp lavere enn 5 til 10grader over vanntemp. Dette vil også variere ganske mye, alt avhengig av hvilken effekt CPU avgir, dvs hvor høy spenning / klokking du kjører med.

Men selv med standard V-core, både på AMD og Intel, må du regne med en CPU-temp på minimum 5-6grader over vanntemp.

Da kan vi lett regne oss frem til en CPU-temp på minst 27grader, og selv det er smått fantastisk, i realiteten.

Så de 18gradene du (og andre?) har registrert, er nok ikke til å stole på..........

Lenke til kommentar

18grader på CPU, ved vanlig romtemperatur (ca 20grader) på lufta gjennom radiatoren?

Det stiller jeg meg sterkt tvilende til. :hmm:

Selv med en racer av en radiator, utstyrt med ditto vifter, vil du neppe klare en vanntemp lavere enn 1 til 2grader over romtemp.

Altså sitter du igjen med en vanntemp på ca 21grader, i aller aller beste fall.

Selv de beste vannblokker som er å oppdrive, klarer sjelden å holde CPU-temp lavere enn 5 til 10grader over vanntemp. Dette vil også variere ganske mye, alt avhengig av hvilken effekt CPU avgir, dvs hvor høy spenning / klokking du kjører med.

Men selv med standard V-core, både på AMD og Intel, må du regne med en CPU-temp på minimum 5-6grader over vanntemp.

Da kan vi lett regne oss frem til en CPU-temp på minst 27grader, og selv det er smått fantastisk, i realiteten.

Så de 18gradene du (og andre?) har registrert, er nok ikke til å stole på..........

:roll:

Lenke til kommentar
Hvis romtemperaturen din ikke er under 17 grader, så viser sensorene dine feil.  For å få temperaturer under romtemp må du ha peltier som skrue sa.

Ikke vet jeg, nyeste bios og alt, så temp-sensorene skulle vise rett.

Edit: Syns det er mer rart at en P4 har så lav temp.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Javisst ja, så det er "beviset" Marius_EV?

Må igjen beklage, slike avlesninger er ikke til å stole på! Disse avlesningene / programmene baserer seg på innebygde sensorer, og disse har vel for lenge siden mer eller mindre blitt erklært som en vits.

Jeg kan jo for egen del legge frem et par eksempler, basert på to vannkjølte maskiner her. Den ene kjøles av romtemp som pt ligger rundt 22 grader, den andre kjøles av uteluft, som inn på radiatoren måler 3,5grader.

Begge maskinene (AMD XP-M2400 klokket til 2,4Ghz@ 1,58v) er utstyrt med temperatursensorer liggende inntil core, og leses av på relativt nøyaktige digitale termometre. (Avvik +/- 1grad)

AIDA 32 viser i førstnevnte maskin en CPU-temp på 40grader.

Avlest på digitaltermometer: 33,8grader. Avvik: 6,2grader HØYERE i AIDA.

Vanntemp: 27,7grader.

AIDA 32 viser i sistnevnte maskin en CPU-temp på 13grader.

Avlest på digitaltermometer: 18,1grader. Avvik: 5,1grader LAVERE i AIDA.

Vanntemp: 11,1grader.

Begge maskinene står bare å "jabber", altså tilnærmet idle.

Hvilken avlesning tror du / dere er mest å stole på?

Jeg er i alle fall ikke i tvil...................

Lenke til kommentar
AIDA 32 viser i førstnevnte maskin en CPU-temp på 40grader.

Avlest på digitaltermometer: 33,8grader. Avvik: 6,2grader HØYERE i AIDA.

Vanntemp: 27,7grader.

AIDA 32 viser i sistnevnte maskin en CPU-temp på 13grader.

Avlest på digitaltermometer: 18,1grader. Avvik: 5,1grader LAVERE i AIDA.

Vanntemp: 11,1grader.

Begge maskinene står bare å "jabber", altså tilnærmet idle.

Hvilken avlesning tror du / dere er mest å stole på?

Jeg er i alle fall ikke i tvil...................

Så enten har alle hovedkort sensorer som ikke måler rett eller så viser programmene feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...