El-Hadji Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det er jo hyggelig om de gidder å fortelle deg at du skal ha med "@online.no" i brukernavnet når det skal settes opp PPPoE i en egenkjøpt router... Kastet bort en hel kveld på dette hos en veninne som hadde skaffet seg Telenor ADSL. Ok. Fikk en middag da... Kjenner meg igjen, kjenner meg igjen... NGT er så mye enklere, sett inn ledningen så er du på nett Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 1. Denne er feilpostet så til de villeste grader.2. Ut fra hva du skriver om Telenor, har jeg på følelsen at stilen din kommer til å bli transynt, subjektiv og anklagende, uten rasjonell drøfting. Velg et annet emne om du har muligheten. Det heteste stiltipset er å ikke skrive den oppgaven du brenner mest for å skrive, nemlig. Venta nesten på at du skulle komme Richard Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) For øvrig, hvordan er det mulig å kaste bort en hel kveld på dette med brukernavn og passord? Et meget godt spørsmål! 1 De oppgir brukernavn i papirene som xxxxxxxxxx 2 De oppgir epostadresse som [email protected] 3 De oppgir passord til yyyyyyyyy 4 I softwaren på den medfølgende cd legges @online.no til automatisk. 5 Når du setter opp en router manuellt er det naturlig å legge inn brukernavnet + passord og ikke epostadressen 6 Forsøk å ringe 05k og se hvor lang tid det tar før røret løftes av 7 Prøvå resete en Thomson SpeedTouch 510i 8 Prøvå finne ut dette når du ikke har nettet tilgjengelig. 9 Drikk et par kjeler kaffe og røyk 40 sig for å døyve forbannelsen!!! Endret 23. januar 2005 av aron Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Har ringt 05000 en god del ganger før jeg flyttet til Sverige, og har aldri hatt problemer. Og dersom jeg hadde hatt trøbbel med å komme på nett når jeg satte opp router manuelt, ville det å bruke CD være første skritt i feilsøkingen for og kunne se hva som ble annerledes om den løsningen fungerte. Endret 23. januar 2005 av TEE Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Da kan du rykke frem til punkt 7 etter først å ha satt Thomsonrouteren i bridge modus. Siden du ikke har lest mitt første innelegg ordentlig: Her snakker vi om 2 routere hvorav den første (Telenor sin adslrouter) settes i bridgemodus mens den neste skal gjøre jobben som router med PPPoe, brannmur osv. Problemet er at for å komme tilbake fra bridgemodus må Thomsonrouteren resettes. Endret 23. januar 2005 av aron Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Da kan du rykke frem til punkt 7 etter først å ha satt Thomsonrouteren i bridge modus. Når du har satt routeren i bridgemodus er det jo bare å fore inn brukernavnet og passordet i Windows XP. Dette gjøres i new connection wizard som du får opp når du skal sette opp en ny forbindelse. At brukernavnet skulle ha @online.no hadde du fått vite dersom du hadde hatt litt tålmodighet i telefonen istedet for å prøve alle lure løsninger selv. Nå blir du vel fornærmet, men med det du skriver her så viser du egentlig bare hvorfor Telenor må plage en av de andre tråddeltagerne med de mest elementære spørsmålene. En av disse som ikke sjekker det mest grunnleggende før man hopper inn på ting man aldri burde rørt Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Nå sklir dette ut. Du har ikke fattet noen ting! Jeg skal ha en egen router med dhcp som fordeler wlan og kablet til diverse maskiner. Endret 23. januar 2005 av aron Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Nå sklir dette ut. Du har ikke fattet noen ting! Jeg skal ha en egen router med dhcp som fordeler wlan og kablet til diverse maskiner. Det har jeg skjønt for lenge siden Poenget mitt er at det med brukernavnet hadde tatt maks en time, inkludert installering av Telenor CD og eventuell ventetid i telefonen for å få riktig brukernavn, siden du mest sannsynlig fikk se feilbeskjed om feil påloggingsnavn eller passord Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Poenget er at jeg ikke fikk riktig brukernavn... Det er en epostadresse som er riktig hos TN og ikke det ordet som oppgis som brukernavn. forstå det den som vil... For å gjøre forvirringen total skal du legge inn brukernavn i cd programmet. Skal du sette opp en annen router er det epostadressen som er brukernavnet. Endret 24. januar 2005 av aron Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) En del folk som ikke vet en døyt om telenor her ja... Telenor har aldeles ikke dårlig service. Har vert på telefoni avdelinga i telenor på utplasering. Det ringer ca. 10,000 personer hver dag. Gjenomsnits tiden en person er på linja er ca. 3min. De som svarer blir ganske lei når folk ringer og lurer på hvorfor de ikke får instalert ADSL på 486 maskina si. Hørte om en dame som trode noen hadde tatt kula til datamusa, for hunn så ingen under musa. Etter å ha diskutert i 2min så klarte endelig han på teknisk å overbevise henne om at hun hadde fått en optisk mus. Edit: Telenor er ganske dyrt. Det går jeg med på Endret 24. januar 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
Popsy Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det som er intressant her er overgangen fra et statseid monopol til et AS. Firmaet fremstår som meget arrogant og lite publikumsvennlig. Grådighet er det som slår meg. Les ellers denne artikkel: Skulle nok hjelpe deg til en topp karakter: http://wo.uio.no/as/WebObjects/theses.woa/...hese?WORKID=456 Lenke til kommentar
Popsy Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det som er intressant her er overgangen fra et statseid monopol til et AS. Firmaet fremstår som meget arrogant og lite publikumsvennlig. Grådighet er det som slår meg. Les ellers denne artikkel: Skulle nok hjelpe deg til en topp karakter: http://wo.uio.no/as/WebObjects/theses.woa/...hese?WORKID=456 Lenke til kommentar
kjaure Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du kan nevne at det er veeldig mye reklamer med telenor på TV. Det er en av grunnene til at de er så gigantiske Lenke til kommentar
PoW Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Nevn at Telenor(tele.hor) ikke er spesielt godt likt blandt oss nerder Lenke til kommentar
tbend Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Still telenor mot Lyse og Bredands Bolaget [bBB] i sverige! Sverige: 8MBit / 8Mbit - 600 - 1000,- Telenor/Norge: 704/128 - 350,- :!: Noe som ser at dette er litt usymetrisk? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Still telenor mot Lyse og Bredands Bolaget [bBB] i sverige! Sverige: 8MBit / 8Mbit - 600 - 1000,- Telenor/Norge: 704/128 - 350,- :!: Noe som ser at dette er litt usymetrisk? Jeg har 704/128 til 350,- fra Telenor. Jeg har ringt kundeservice en gang, da møtte jeg en meget hyggelig person, som løste problemet mitt med en gang (fikk tilsent nye papirer). Jeg har hatt denne linjen i 1,5 år nå, og har aldri hatt noen problemer. Jeg er 100% fornøyd med telenor, sett bort i fra prisen Det var mine erfaringer Lenke til kommentar
aron Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det er med Telenor som med NGT Helt suverent til du trenger hjelp. Unntak som bekrefter regelen der også.. Det er ikke særlig tilfredstillende at et hotell på Nesbyen som mister all telefonforbindelse i romjula må vente til over nyttår på feilretting... Det minste Telenor bør ha av service er folk som kan sjekke at sentralen og linja frem til husveggen er ok. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ta med ein historie og to der Telenor selger ADSL til ein utviklingshemma som ikkje veit kva ADSL er og 80 år gamle folk som ikkje tør å sei nei. Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du kan f.eks lese prosjektoppgaven vår, vet ikke om det kan komme til nytte. ligger på : Telenor prosjekt Lykke til Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 så må jeg le , da er telenor hatet ute igjen. har ikke folk noe annet en rykter og dritt å komme med da. ja jeg jobber der , svarer på telefon der fjortiser ringer inn og sier " internetten funker ikke" jaha hva er det som ikke funker - jo msn min slutta og virke så dere må få ut en montør for å fixe linja jippi er noen sånne om dagen. og alle tror vi sitter med en knapp og slår på og av nette. 1.punkt telenor har IKKE lov til å være billigst på telefon og adsl. 2. seff kan det forekomme feil som ikke skulle forekomme. 3 . alt kan bli bedre men folka på telefonen har et suport ansvar som de må forholde seg til. er ikke bare lett da folk ikke gidder å lese bruksanvisningene og tenker heller på og ringe for å få hjelp . og til de som sier at vi er amatører , tja er noe helt annet og sitte her å være tøff , kan jo jobbe for meg til ferien så jeg får 4 uker ferie je å. skal vi se hvor lenge dere varer. sorry folkens blir litt provosert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå