Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal skrive et essay om telenor, trenger tips


Anbefalte innlegg

Har fått i oppgave å skrive et essay på skolen, og tenkte da å skrive om telenor. Noen som har noen tips om hva jeg bør ha med i essay-et? Kom også gjerne med "historier" og erfaringer du har hatt med Telenor, både når det gjelder mobiltelefoni og internett/adsl.

 

Takk :)

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde skrive om den tragiske servicen dem har og de dumme folka som "hjelper" deg på 05000.

Burde heller skrive om alle de tragiske folkene som ringer inn til 05k og tror de får svar på hvorfor media-playern dems ikke viser tyske pornofilmer med helga. Folka på 05k hjelper deg med det du har krav på å få hjelp til av dem. Du skulle bare visst hvor mange som ringer inn der som egentlig kunne bare gitt faen og ringt til riktig folk.

Lenke til kommentar
Du burde skrive om den tragiske servicen dem har og de dumme folka som "hjelper" deg på 05000.

Har du et ekemspel på noe dumt dem har sagt? Kan du forklare hvorfor servicen er tragisk og? Takk

Man sier at internett linja er nede så spør de om man har restarta modemet og plugga i kontakten og masse sånt piss. Så er det egentlig noe galt hos dem og så må det 30 telefon samtaler til før de gidder å sjekke det opp.

Lenke til kommentar
Du burde skrive om den tragiske servicen dem har og de dumme folka som "hjelper" deg på 05000.

Har du et ekemspel på noe dumt dem har sagt? Kan du forklare hvorfor servicen er tragisk og? Takk

Man sier at internett linja er nede så spør de om man har restarta modemet og plugga i kontakten og masse sånt piss. Så er det egentlig noe galt hos dem og så må det 30 telefon samtaler til før de gidder å sjekke det opp.

Jobber med feilretting i blantanet telenor sitt nett. Og du skulle bare vist hvor mange ganger problemet ligger i at kabler er tatt løst. (Denne sto jo koblet til i stad.... :whistle: ) Eller at modemet har hengt seg. (Jeg har jo restartet den..... :whistle: ) Så jeg synes det er helt legitime spørsmål å spørre. De på 05000 ser ikke om det er feil på linjen / sentral eller hjemme hos kunden, så det er jo greit å teste om alt er ok hos kunden før det blir sendt ut feilretter. Husk at det er kunden som må betale for feilreting vist feilen er på kunden sitt nett!

Lenke til kommentar
Man sier at internett linja er nede så spør de om man har restarta modemet og plugga i kontakten og masse sånt piss. Så er det egentlig noe galt hos dem og så må det 30 telefon samtaler til før de gidder å sjekke det opp.

De fleste får løst problemene sine dersom de faktisk sjekker disse tingene. Du skulle bare visst hvor mange som "har jobbet med data i over 20 år" som ikke engang klarer/gidder å sjekke eller prøve de mest elementære tingene.

 

Dersom du faktisk gjør disse tingene før du ringer inn, så slipper du å måtte ringe så mange ganger. Eller forventer du at de skal sende montører til sentralene for å sjekke om det er noe galt der før du i det hele tatt skal gidde å se etter om nettverkskabelen er koblet i?

Lenke til kommentar

Kundeservicen er det nok ikke så mye å skrive om, den har sine feil og mangler, men som poengtert så er det ganske legitime spørsmål. Selv om ikke alle som jobber der skjønner at det er forbindelse mellom adsl routeren og pcen når pcen får ip addresse fra routeren.

 

Du kan jo skrive om hvordan telenor har utviklet seg fra et nasjonalt statelig selskap til et internasjonalt aksjeselskap evt. drøfte hvilke verdi endringer overgangen fra statelig til allment aksjeselskap medfører.

Endret av Doleo
Lenke til kommentar

Det er jo hyggelig om de gidder å fortelle deg at du skal ha med "@online.no" i brukernavnet når det skal settes opp PPPoE i en egenkjøpt router... :mad:

 

Kastet bort en hel kveld på dette hos en veninne som hadde skaffet seg Telenor ADSL.

 

Ok. Fikk en middag da... ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en ide :thumbup:

 

Skriv om Telenor og ITfornebu....

 

Et tragisk kapittel. Teknologisentret som skulle løfte Norge med nyutvikling innen IT. Idag sitter er det nesten bare telefonselgere i "teknologibygget"

tja har du kanskje vært der? vil ikke si at det sitter telefon selgere... det er ganske high tech, utrolig mange firmaer som sitter der... tror ikke det er noen telefon selgere der :p borland sitter der blant annet, ledende innen telefonsalg hva? :p

 

hihi nå er jo ikke IT fornebu helt ferdig, er jo masse arbeid der.....

men pcer i kantina for hvem som helst(shuttle blant annet :D) osv er ganske najs det da? til å være et sted for telefon selgere ;)

Lenke til kommentar

Det du må skrive om er jo overgangen fra Televerket til Telenor. Fra et statelig eid organ til å bli et konkuranse drevet firma i et marked som skal være åpent. Hvor mye av det statelige henger igjen, hvor mye reel konkuranse er det egentlig? Men dette er vel litt mye å sette seg inn i for ditt nivå kanskje.

 

Å si du skal skrive om Telenor er å si at du skal skrive om verden. Telenor er et stort og kompliser selskap. Jeg tror du vil spare deg selv mye arbeid ved å begrense hva du vil skrive om. Velg det en bedriftsdel eller epoke i Telenor og sikt deg inn mot det.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Det er jo hyggelig om de gidder å fortelle deg at du skal ha med "@online.no" i brukernavnet når det skal settes opp PPPoE i en egenkjøpt router... :mad:

 

Kastet bort en hel kveld på dette hos en veninne som hadde skaffet seg Telenor ADSL.

Du mener det de skriver i papirene som blir sendt ut til alle kundene når de får tilsendt brukernavnet og passordet, samt det som står i anvisningene for å sette opp forbindelsen?

 

For øvrig, hvordan er det mulig å kaste bort en hel kveld på dette med brukernavn og passord?

Lenke til kommentar

1. Denne er feilpostet så til de villeste grader.

2. Ut fra hva du skriver om Telenor, har jeg på følelsen at stilen din kommer til å bli transynt, subjektiv og anklagende, uten rasjonell drøfting. Velg et annet emne om du har muligheten. Det heteste stiltipset er å ikke skrive den oppgaven du brenner mest for å skrive, nemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...