MortenS Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei, Installerte Win XP med SP2 integrert på ny PC idag. Delte opp SATA disken i 2 partisjoner, XP skulle installeres på den minste partisjonen på 15GB. Men ved boot ser jeg nå at Win XP har installert seg over begge partisjonene: med WINDOWS katalogen liggende på D: partisjonen og kun systemfiler som AUTOEXEC.BAT på C: partisjonen... Jeg har vel trykket litt kjapt under installeringen, men er det en grei metode å flytte WINDOWS katalogen (Partition Magic?) over til C: igjen uten at registeret blir fucked up osv..... Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 ville det ikke være like raskt å bare formatere og gjøre det om igjen? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Windows kan ikke installeres over 2 partisjoner. Grunnen til at autoexec.bat havnet på c: er fordi Windows alltid ser på c: når den booter (eller noe i den duren). Det letteste er bare å starte installasjonen via cd'en ved oppstarten og legge inn Windows på c:, som du da formaterer. Deretter sletter du alle referanser til Windows på d:. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 OK, hva om jeg slår sammen partisjonene med Partition Magic og etterpå deler opp C: til to partisjoner igjen.....? Vil registeret osv "oppdatere" seg seg korrekt da evt. Drive Mapper kjøres av PM automatisk i etterkant, men vil registeret også repareres? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvorfor gjør du ikke bare det som har blitt forslått over her? En ny formatering/installasjon er uten tvil den enkleste måten å gjøre det på. Hvis du skal begynne å endre partisjonsbokstaver og størrelsen på partisjonene og sånt, så risikerer du en masse unødvendig rot... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå