Dan Hansen Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Spørreundersøkelse vedrørende programvare. I forbindelse med vurderinger av bruk av norsk kontra engelsk programvare spør jeg herved om hvilke programvareversjoner som generelt blir brukt. Undersøkelsen er ikke offentlig og selvsagt helt frivillig å være med på. Målet er å kartlegge hvilke programvareversjoner og språk som er mest utbredt. For å delta i undersøkelsen oppgis bare versjon og språk. Se eksempel nedenfor, som er mitt oppsett. Windows 2000 - engelsk Office XP - Engelsk Internett Explorer - engelsk MS Publisher - engelsk Håper ikke dette innlegget støter eller er til sjenanse for noen og beklager i tilfelle dette. Med vennlig hilsen Dan ÅSen Hansen [email protected] Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 windows 2000 eng. windows xp pro eng. office xp eng. osv.... Har mange applikasjoner. Gidder ikke å ramse opp alt. Alt engelsk.. Tror du forresten at dette blir noe særlig til spørreundersøkelse? 20 svar fra en gjeng nerder (positivt fortegn :smile: ) er vel ikke særlig representativt? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Hei Dan Hansen Eg luer på om du har tenkt å bruke denne "spørreundersøkelsen" i ein spesiell samanheng.. Når det gjelder programvare..(ramser ikkje opp alt no)så bruker eg enten Engelsk eller norsk språk.. Synest det ofte er greit å bruke Engelsk språk,da ein del programer(spesielt fra store programvare "produsenter")ofte blir skrevet med Engelsk språk først.Og deretter kanskje omskrevet til norsk.Det som ofte kan skje er at dei norske oversettelsane ikkje er så gode(eg liker i allefall i alle oversettelsane),mens om eg bruker programvare med engelsk språk ungår eg ofte ein del oversettelse "feil". Og om ein jobber med folk som bruker same programmet som deg men,ikkje snakkar det same som deg. Er det det ofte greit med programvare på eit internasjonalt språk.Om eg skulle brukt norsk og han/ho engelsk.Ville eg i nokre samanhengar måtte oversette ein del funksjonar fra norsk/engelsk når eg snakka/komuniserte med han/ho.Slik at han/ho eventuelt kunne hjelpe meg når eg har/hadde "problem". Lenke til kommentar
formannen Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Windows 98SE - Norsk og engelsk evt. "Norwenglish" Office XP - engelsk Internet Explorer - engelsk Bruker det litt om en annen. Bruker norsk, engelsk og til og med tysk programvare. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Hjemme Win98SEengelsk Opera 5.12 engelsk Alt annet småtteri ogå engelsk. Jobb: Win2k norsk Office2k norsk Opera 5.12 norsk GroupWise 5.5 norsk Div. på engelsk Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Kjører engels hele linja. Har til og med satt på lokation som storbritania, for å slippe å få nvidia driverne, keyboard drivere og powerDVD på norsk. Krevde en del tweaking though, for når man skifter locale stilles currancy og tids målig om. (dvs £ og am/pm o.l.) Jeg kjører dette fordi Engelske versioner er generelt mere stabilt fordi det ikke er mulighet for feilgrep når man oversetter pluss at enkenlte begreper blir vanskelige å forstå(spesielt på nvidia driverne, enkelte fagutrykk som antistopic filtering (sitter på annen pc nå så jeg kan ikke komme med gode eksempler) er forsøkt oversatt med svert dålig hell. Man kan for eksempel stille mellom [bra bilde]-[gjennomsiktig(!)]-[bra ytelse] hihi gjennomsiktig!? gud bedre meg, må være oversatt pr. ordbok :smile: [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-11-20 13:28 ] Lenke til kommentar
cdi115 Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Windows XP eng Office XP eng øvrige prog. er stor sett engelsk norsk tastaturoppsett mvh Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Litt usikker på hvor representative svarene i en slik "undersøkelse" blir, men hvis det kan hjelpe deg: Alt engelsk (med unntak av tastaturet, og den norske stavekontrollen i Office :smile:) Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Det som går an å få på norsk er norsk (Microsoft), og det som er engelsk, tar jeg til takke med.:smile: Sånn er det hos meg:-) Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Pure english Dan... Thats the way I like IT :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 oppps forgot one thing MR hanson :smile: win 98 SE off course .. hehehehehehe pluss alt det andre kremt kremt "lovlige" av engelsk jeg har ..heheheeheh Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Office XP eng Win XP eng Win Me eng IE 6.0 eng IE 5.5 eng office 2000 eng allt annet utenom NFS Porshe 2000 eng Porsche 2000 sve Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 WinXP - engelsk Iexplorer - engelsk (Ikke lurt å blande disse to) OfficeXp - engelsk Director 8.5 -engelsk 3DstudioMax 4.2 - engelsk Maya 4 - engelsk GoLive -engelsk (+ flere adobe som er engelsk) Har stort sett alt på engelsk. Greit å holde seg til ett språk så slipper en å få norelsk spørsmål som: Er du sikker på at du vil..... Yes No eller annen herlig blanding. Ja også Direct connect da.. :smile: Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Det meste går i engelsk språk hos meg. Hvorfor? Jo fordi det er de versjonene som først kommer ut. (Hvem gidder å vente på den norske versjonen, om det i det hele tatt kommer på norsk). Det var min mening. :smile: Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Alle på engelsk bedre så slipper jeg å få rare oversettelser som Finnene gjør. Det ser man jo i word stave kontroll Lenke til kommentar
toreblomhaug Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 alt på engelsk :smile: Windows 2000 - engelsk Office XP - Engelsk Internett Explorer - engelsk MS Publisher - engelsk Lenke til kommentar
Milla Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Windows 98 - norsk Windows 2000 - engelsk Win2k Advanced Server - engelsk Internett Explorer - engelsk MS Office - engelsk Norton Antivirus - norsk (kunne ikke velge språk selv) Alt annet - engelsk Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 PC1 Windows 2000 Norsk Office 2000 Norsk Internet Explorer 6.0 norsk Opera 6.0 norsk PC2 Windows XP engelsk Office XP engelsk Internet Explorer 6.0 engelsk PC3 Windows 2000 server engelsk PC4 Windows NT40 server engelsk PC5 Linux RedHat 7.2 engelsk PC6 Novell 4.11 engelsk [ Denne Melding var redigert av: gutorms på 2001-11-30 08:06 ] Lenke til kommentar
parasite Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Bruker bare Engelsk programvare. Har en for lang liste til å nevne alle. Men her følger de viktigste: Windows XP Pro Office XP/2002 Dreamweaver UltraDev 4.01 Flash 5.0 Photoshop 6.01 TopStyle 2.5 WS_FTP Pro 7.2 PartitionMagic Pro 7.0 Norton Systemworks 2002 Pro Nero 5.5.5.1 Explorer 6.0 Opera 6.0 Netscape 6.2 Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 I stedet for å skryte av alt jeg har, så sier jeg at det meste av mine programmer er på engelsk. Det blir liksom mye enklere .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå