Gå til innhold

Spørreundersøkelse


Dan Hansen

Anbefalte innlegg

Spørreundersøkelse vedrørende programvare.

 

I forbindelse med vurderinger av bruk av norsk kontra engelsk programvare spør jeg herved om hvilke programvareversjoner som generelt blir brukt. Undersøkelsen er ikke offentlig og selvsagt helt frivillig å være med på. Målet er å kartlegge hvilke programvareversjoner og språk som er mest utbredt.

 

For å delta i undersøkelsen oppgis bare versjon og språk. Se eksempel nedenfor, som er mitt oppsett.

 

Windows 2000 - engelsk

Office XP - Engelsk

Internett Explorer - engelsk

MS Publisher - engelsk

 

Håper ikke dette innlegget støter eller er til sjenanse for noen og beklager i tilfelle dette.

 

Med vennlig hilsen Dan ÅSen Hansen

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Dan Hansen

 

Eg luer på om du har tenkt å bruke denne "spørreundersøkelsen" i ein spesiell samanheng..

 

Når det gjelder programvare..(ramser ikkje opp alt no)så bruker eg enten Engelsk eller norsk språk..

 

Synest det ofte er greit å bruke Engelsk språk,da ein del programer(spesielt fra store programvare "produsenter")ofte blir skrevet med Engelsk språk først.Og deretter kanskje omskrevet til norsk.Det som ofte kan skje er at dei norske oversettelsane ikkje er så gode(eg liker i allefall i alle oversettelsane),mens om eg bruker programvare med engelsk språk ungår eg ofte ein del oversettelse "feil".

 

Og om ein jobber med folk som bruker same programmet som deg men,ikkje snakkar det same som deg.

 

Er det det ofte greit med programvare på eit internasjonalt språk.Om eg skulle brukt norsk og han/ho engelsk.Ville eg i nokre samanhengar måtte oversette ein del funksjonar fra norsk/engelsk når eg snakka/komuniserte med han/ho.Slik at han/ho eventuelt kunne hjelpe meg når eg har/hadde "problem".

Lenke til kommentar

Kjører engels hele linja.

Har til og med satt på lokation som storbritania, for å slippe å få nvidia driverne, keyboard drivere og powerDVD på norsk.

 

Krevde en del tweaking though, for når man skifter locale stilles currancy og tids målig om. (dvs £ og am/pm o.l.)

 

Jeg kjører dette fordi Engelske versioner er generelt mere stabilt fordi det ikke er mulighet for feilgrep når man oversetter pluss at enkenlte begreper blir vanskelige å forstå(spesielt på nvidia driverne, enkelte fagutrykk som antistopic filtering (sitter på annen pc nå så jeg kan ikke komme med gode eksempler) er forsøkt oversatt med svert dålig hell. Man kan for eksempel stille mellom [bra bilde]-[gjennomsiktig(!)]-[bra ytelse] hihi gjennomsiktig!? gud bedre meg, må være oversatt pr. ordbok :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-11-20 13:28 ]

Lenke til kommentar

WinXP - engelsk

Iexplorer - engelsk (Ikke lurt å blande disse to)

OfficeXp - engelsk

Director 8.5 -engelsk

3DstudioMax 4.2 - engelsk

Maya 4 - engelsk

GoLive -engelsk (+ flere adobe som er engelsk)

 

Har stort sett alt på engelsk. Greit å holde seg til ett språk så slipper en å få norelsk spørsmål som:

Er du sikker på at du vil.....

 

Yes No

eller annen herlig blanding.

 

Ja også Direct connect da.. :smile:

Lenke til kommentar

PC1

Windows 2000 Norsk

Office 2000 Norsk

Internet Explorer 6.0 norsk

Opera 6.0 norsk

PC2

Windows XP engelsk

Office XP engelsk

Internet Explorer 6.0 engelsk

PC3

Windows 2000 server engelsk

PC4

Windows NT40 server engelsk

PC5

Linux RedHat 7.2 engelsk

PC6

Novell 4.11 engelsk

 

[ Denne Melding var redigert av: gutorms på 2001-11-30 08:06 ]

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bruker bare Engelsk programvare. Har en for lang liste til å nevne alle. Men her følger de viktigste:

Windows XP Pro

Office XP/2002

Dreamweaver UltraDev 4.01

Flash 5.0

Photoshop 6.01

TopStyle 2.5

WS_FTP Pro 7.2

PartitionMagic Pro 7.0

Norton Systemworks 2002 Pro

Nero 5.5.5.1

Explorer 6.0

Opera 6.0

Netscape 6.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...