Lil-H Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 ipod, ja... jeg orker ikke starte pa hvor ubrukelige de er.. ma bare si: de kan jo ikke engnag soke etter sang, artis eller noe. Hva ville dere valgt fremfor Iriver Ih140, Iriver H340 eller den til sony (den kredittkort greia) Lenke til kommentar
diversity Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 iPod Har en allerede.. har aldri hatt noen som helst problemer med den.. (hatt den i 1 år). Lenke til kommentar
Pekka79 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 IRIVER (har en 320, sjefs) nevner bare bedre lyd, ingen itunes, radio, opptak, kan legge tilbake filer, batteritid (+ at 320 har fargeskjerm og kan vise bilder og koster ca d samme som ipod i usa hvor jeg kjøpte for 1900 kr) Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hva pokker skal du med søking på sanger og/eller artister da? Jo, du trenger det på Creative sine modeller fordi det er treigt å finne fram sanger uten! På iPod derimot, kan du fort finne frem sanger uten søk. Det skal sies at jeg ikke har noe som helst imot iRiver! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ja høres virkelig ut som om du ikke har noe imot iriver, har man lagt inn flere 1000 låter, selvfølgelig trenger man ikke en søkefunksjon da. Hvis man vil høre på en spesiell låt så kommer den sikkert opp automatisk på ipod. Ironi for de som ikke skjønte det. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg ville nok valgt en iRiver. Liker designet bedre, men vet ikke hvordan brukervennligheten er på den i forhold til iPod.. Dessuten kan man ta opp med iRiver'en. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ja høres virkelig ut som om du ikke har noe imot iriver, har man lagt inn flere 1000 låter, selvfølgelig trenger man ikke en søkefunksjon da. Hvis man vil høre på en spesiell låt så kommer den sikkert opp automatisk på ipod. Ironi for de som ikke skjønte det. Og man får håpe at man ikke har altfor lange albumnavn, for tro det eller ei: iPoden scroller ikke engang sang-,artist- eller albumnavn hvis de skulle være lengre enn det som får plass på skjermen! Men det er selvsagt din feil hvis navnene er for lange... Hvilke idioter bruker det fullstendige navnet på albumet? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hva pokker skal du med søking på sanger og/eller artister da? Jo, du trenger det på Creative sine modeller fordi det er treigt å finne fram sanger uten! På iPod derimot, kan du fort finne frem sanger uten søk. Det skal sies at jeg ikke har noe som helst imot iRiver! hvis man har 4000 sanger kan det vare kjekt med en sokefunksjon! Si at du kun husker tittelen, ikke artisten eller albumet, da kan det vare hendig med en sokefunkjson, men hvis du vil bruke det dumme hjulet ditt, sa kan du gjerne for meg snurre gjennom 4000 titler. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Har selv en iPod Photo 60GB og må si meg enig i at brukervennligheten og mulighetene er dårlige. Dessverre iPod ER oppskrytt. Sikkert imponerende for de som aldri har testet en annen spiller. Endret 14. mai 2005 av TBJ Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 iRiver! Ipod er for jenter... iPod er som nokia. Lenke til kommentar
dedekam Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 har hatt iriver H320 i 3 dager og den overgår ALLE forventninger Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Skaffa meg Iriver H340, den eier! ikke noe dum itunes, drag and drop sanger. Forst syntes jeg at file systemet var litt teit (brukte ikke Tags) men man kan bruke bade tags og filsystem, da funker det ypperlig. Jeg lagde mapper pa: rock, trance, reggae etc.. sa det ser slit ut: +Reggae +Rock +Trance +James Holden +Street Parade +Balance 005 Det funker utmerket (hvis dere skjonte noe av systemet da?!) Lydkvaliteten er upaklagelig, faktisk bedre enn min gamle Creative (en zen) den har 2 headphones (en som line out), line in, innebygd mikrofon, du kan koble til mic, ta opp fra radio, ta opp fra andre mp3 spillere, browse andre mp3 spillere (og sa ta opp) extracte bilder fra kamera (da slapp jeg heldigvis a kjope en 1024mb CF brikke), folger med fjernkontroll, innebygd radio, kan se bilder (260k farger, ikke noe ubrukelig ipod med kun 65k farger) Nar du kjoper en iriver (hvertfall den jeg har) sa er extra utstyret inni spillern, du trenger ikke kjope noe radio, cradle/dockingstasjon, external battery pack, mic. for den har alt sammen.. Eneste jeg egentlig kan klage pa er at den bruker noen ganger litt lang tid pa bytte sanger.. Lenke til kommentar
dedekam Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hvordan lade via USB? Den lader ikke når jeg kobler den til og jeg har stilt USB CHARGE på ON..hmmm Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 det var da merkelig, last ned nyeste firmware (1.28) det skal hvertfall funkemed usb charge. Jeg far vel nesten lage en review av Iriver H300 series (overbevise alle de sauene som holder med ipod) Lenke til kommentar
Peat Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 ..extracte bilder fra kamera .. Hvilket kamera har du? Er nyskjerrig på om den funker med Canon IXUS-serien. Kjenner du kanskje noen som har en IXUS kamera så du kunne testet? -Peat Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 jeg tror iriver's hjemmesiden har en liste over alle kameraene de støtter. men jeg vil tippe at de støtter ixus serien, er jo tross alt en av de mest kjente kamera seriene.. så svaret mitt er vel ja lykke til med valget Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Jeg ville valgt iPod fordi : - Design. Subjektivt, men jeg mener nå at den ser vesentlig penere ut enn alle andre spillere på markedet. - iTunes integrasjon. Hvis du skjønner hvordan iTunes fungerer kommer du ikke til å bruke noe annet. Genialt bra program. - Ekstrautstyr. iPoden har så ekstremt mye ekstrautstyr at det er helt vannvittig. - Programvare. iPoden har et enormt utvalg med programvare som gjør alt mulig rart med din iPod. - iTunes Music Store. Enklere måte å kjøpe musikk på finnes ikke. - Lydbokstøtten. Helt genial enkel. - Podcasting-støtten i iTunes+iPod - Coomunity. Kjøper du deg en iPod har du et haug av nettsteder å få hjelp på hvis du lurer på noe. Blant annet iPodlounge.com eller norske iPod1.no Sist men ikke minst. Alle iPodene har nå fått fargeskjerm med bildestøtte. Prisen er til og med blitt lavere. Bedre kjøp skal man lete lenge etter. Det er vel heller ikke helt uten grunn at Apple vil selge sin iPod nr. 35 million innen året er omme. Endret 12. juli 2005 av kristoffer99 Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 iTunes integrasjon. Hvis du skjønner hvordan iTunes fungerer kommer du ikke til å bruke noe annet. Genialt bra program. Du kan ikke tenke deg å begrunne dette utsagnet? Stemmer det at bibliotekene på iPoden og i iTunes automatisk synkroniseres når iPoden kobles til PC-en, slik jeg har hørt? For det kan jo fort være en enkel måte å miste hele musikksamlingen sin ... Ekstrautstyr. iPoden har så ekstremt mye ekstrautstyr at det er helt vannvittig. Og vet du hva? Nesten alt det en iPod kan med dette ekstrautstyret er enten integrert i andre spillere, eller mulig å få til på en tilsvarende eller bedre måte. Ta radiosendere som eksempel: iTrip fungerer kun på iPod. Og hvis Apple bestemmer seg for å endre på tilkoblingene på såpestykket, er det gode muligheter for at du må kjøpe en ny radiosender. Hvis du kjøper en radiosender fra f.eks. Audia X, derimot, låser du deg ikke til noen merker; den kan kobles til alt med en standard hodetelefon-/høyttalerkontakt med diameter 3,5 millimeter. Ikke trekker den strøm fra selve spilleren heller. iTunes Music Store. Enklere måte å kjøpe musikk på finnes ikke. Hvorfor bruke iTunes, hvor du (meg bekjent) får sangene i AAC-format, istedenfor CDON (egentlig MS), hvor du får sangene i WMA-format, som er støttet av langt flere spillere? Lydbokstøtten. Helt genial enkel. Igjen, det hadde vært kjekt med en begrunnelse. Kan du forklare hvordan denne virker og hva som gjør den så genial? Podcasting-støtten i iTunes+iPod "Podcasting"?! Hva er det som er så spesielt med "podcasting" at man ikke kan kalle det for audiostreaming? For det er, etter det jeg samler herifra, alt det er. Coomunity. Kjøper du deg en iPod har du et haug av nettsteder å få hjelp på hvis du lurer på noe. Blant annet iPodlounge.com eller norske iPod1.no Med så mange problemer det virker som om folk med iPod får, er det søren meg bra, også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå