Gå til innhold

ATX 20pins-24pins Spørsmål

eppis

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte et Abit NF8 hovedkort fra komplett men da jeg prøvde og sette det in i maskinen min opdaga jeg fort at det ikke var standard 20 pins kontakt på det. Hovedkortet hadde en 24pins kontakt så jeg kom ikke serlig langt med det. Hovedkortet jeg kjøpte var dette:

http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=303469

spørsmålet mitt er som så: burde det ikke følge med overganger med nye hovedkortene som selges ettersom visse strømforskyninger enten har 20 eller 24pins kontakter?

det er jo mulig komplett har snytt meg for en slik adapter en vet jo aldri er vel det jeg er mest ute etter og finne ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er ikke bare å koble rett på..

MSI sitt Nforce4 kort KREVER 24 pins kontakt.

Kanskje det går med en overgang, jeg kjøper værtfall en ny psu

Det skal nok funke med en converter tror eg. Hvorfor ellers skulle de lage slike overganger? Jeg brukte en vanlig drev kontakt og satte på en converter over til en p4(cpu volten). Det funker helt fint. Jeg er nesten sikker på at det vil funke med en overgangskabel.

Lenke til kommentar

Jeg har samme hk..Kjøpte en 20>24 pins adapter..Du bruker denne Du har ikke blitt snytt på noen måte. Det skal være den som bestiller sin jobb å sjekke hvilken strømkontakt som er på. Ja, skal være enig i at jeg ble ganske frustrert selv når den ikke passet. Og det burde nok stå at man trenger en konverter når man har "gamlemodellen" av strømforsyninger..Ser de ikke har den på lager hos komplett, og du kan da kjøpe hos Multicom Den heter Adapter 20pin > 24pin (PGA-775 system)..

Lenke til kommentar

Saken er jo at kontakten er større og at 20 pins ikke passer ved å "putte den i" Kanskje forskjellige på typer HK, ikke vet jeg, på mitt gikk det ikke. Derfor kjøpte jeg en kontakt med 20>24..Det er ikke en konverter i seg selv er det vel ikke. Kobler på 4 pin i tillegg..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Plug den rett i, konverter er heller ikke noe vits i så lenge kortet ditt har en 4pin kontakt som du også kobler til.

Hvordan har du tenkt til å få den i en 24 pins?Den passer ikke..

Dette fungerer nok utmerket! Jeg har et Asus a8n SLI Deluxe hovedkort og en 20 pins strømkontakt på min strømforsyning. Dette fungerer knirkefritt, og har aldeles ikke behov for noen som helst overgang. Eneste man skal passe på er at poweret klarer å levere nok strøm over 20 pins kontakten.

Lenke til kommentar
Plug den rett i, konverter er heller ikke noe vits i så lenge kortet ditt har en 4pin kontakt som du også kobler til.

Dette fungerer nok utmerket! Jeg har et Asus a8n SLI Deluxe hovedkort og en 20 pins strømkontakt på min strømforsyning. Dette fungerer knirkefritt, og har aldeles ikke behov for noen som helst overgang. Eneste man skal passe på er at poweret klarer å levere nok strøm over 20 pins kontakten.

Det gjelder ikke for alle. Hvorfor i all verden tror du de selger slike kabler?Det er fysisk umulig å koble en liten kontakt på en stor kontakt. Går ikke i sporet. Er mulig at det finnes 24 pins som har samme størrelse som 20 pins kontakten.

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke for alle. Hvorfor i all verden tror du de selger slike kabler?Det er fysisk umulig å koble en liten kontakt på en stor kontakt. Går ikke i sporet. Er mulig at det finnes 24 pins som har samme størrelse som 20 pins kontakten.

Når du har en 24 pins socket som du skal plugge en 20 pins kontakt på, så er det bare å passe på at du bare prøve å bruke 20 pinner av de 24 tilgjengelige pinnene. Asus og MSI har løsninger som dette fungerer på.

Det er disse jeg har vært borti og prøvd det på i allefall.

Lenke til kommentar

Fysisk umulig er det jo ikke når det fungerer på mitt asus hovedkort?

Men da viser det seg at dette ikke gjelder abit sine hovedkort. Da må man nok gå til innkjøp av en overgang.

Har forøvrig dette hovedkortet & denne strømforsyningen uten noen som helst overganger :)

Endret av theck1
Lenke til kommentar

koblett opp en ny datamaskin nå i helgen, der var det motsatt.

psu'en hadde 24 pinner mens hovedkortet hadde 20 pinners ATX kontakt.. gamblet (litt) og plugget atx kontakten i hovedkortet og lot 4 pinner stikke utenfor atx kontakten på hovedkortet og slo på. jeg må nok innrømme jeg ble lettet når jeg fikk standard beep'en fra hovedkortets høyttaler.

Lenke til kommentar
koblett opp en ny datamaskin nå i helgen, der var det motsatt.

psu'en hadde 24 pinner mens hovedkortet hadde 20 pinners ATX kontakt.. gamblet (litt) og plugget atx kontakten i hovedkortet og lot 4 pinner stikke utenfor atx kontakten på hovedkortet og slo på. jeg må nok innrømme jeg ble lettet når jeg fikk standard beep'en fra hovedkortets høyttaler.

Blir motsatt når det er PSU som har 24 pin.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...