Clerion Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvordan bli kvitt pigment flekker? Har en del store og små pigmentflekker i huden som ønskes forsvunnet! Noen som har råd eller tips mot dette. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hva er forskjellen på fløflekker og pigmentflekker egntlig. For å fjerne føflekker må man opereres. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er det ikke slik at man er født med føflekker, mens man får pigmentflekker av solen eller noe lignende? Lenke til kommentar
adawen Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 *host*google*host* http://www.ellipseklinikken.no/pigmentflekker.asp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 *host*google*host* http://www.ellipseklinikken.no/pigmentflekker.asp Er ikke sikkert han mener den typen pigmentflekker. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Vanlige pigmentflekker (hvite områder i huden) kan så vidt jeg veit ikke behandles. Hos noen kan det "gå over" av seg selv etterhvert som tiden går. Jeg fikk plutselig et hvitt område på den ene leggen i fjor, og legen sa at det bare er en av de tingene som kan skje, utan at de helt vet hvorfor. Det var også veldig vanlig sa han. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Vanlige pigmentflekker (hvite områder i huden) kan så vidt jeg veit ikke behandles. Hos noen kan det "gå over" av seg selv etterhvert som tiden går. Jeg fikk plutselig et hvitt område på den ene leggen i fjor, og legen sa at det bare er en av de tingene som kan skje, utan at de helt vet hvorfor. Det var også veldig vanlig sa han. Jo, det kan behandles. Kameraten min soler dem bort. Tenk på det som pigmentløst hår; du kan farge håret til å matche resten, men det vokser ut igjen. Hud vokser ikke og kan derfor permanent farges. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hmmm..legen min sa det ikke var noe vits i å prøve Han sa også at områdene måtte dekkes med sunblock om sommeren for ikke å bli forbrent. Lommelegen sier dette : http://www.lommelegen.no/art/art921.asp Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ikke alle hvite pigmentflekker kan soles bort nei... Noen ganger skyldes det en sykdom som heter vitiligo. og da forsvinne pigmentene for godt. Kroppens immunforsvar dreper rett å slett pigmentene. Man kan i enkelte tilfeller injisere fargestoffer under huden, men det er langt fra bestandig. I enkelte tilfeller går de faktisk motsatt vei og fjerner ALT av pigmenter i huden for å unngå at man går rundt "flekkete". Michael Jackson hevder å ha fått vitiligo som følge av en brannulykke, og at det var derfor har fjernet de resterende pigmentene... Men det er uenighet om han faktisk har vitilligo eller bare er overfladisk. Personlig tror jeg det siste... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Min søster hadde slike på knærene og nå har de faktisk forsvunnet av seg selv. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det glemte jeg nesten å nevne om vitilligo. Det hender at kroppen "magisk" reparerer de hvite flekkene (om det ikke har godt for langt). Eksen min har vitiligo og hu fiikk tilbake noe farge når hu var gravid. Det er ofte når kroppen går gjennom slike store forandringer at pigmentflekker oppstår eller foirvinner... Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Syns det er litt pussig siden jeg verken har sopp eller andre ulumskheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå