Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Greie på tapetsering?


Anbefalte innlegg

Har et problem i gangen. Det er noen skjøter rett over en dør der

tapeten sprekker hele tiden (se bildet). Det bare sprekker på nytt selv om det er brukt sånn brunt papir over først. :shrug:

 

Skal høre med noen fagfolk, men tenkte kunne lufte det her også itilfelle noen har greie på sånt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et problem i gangen. Det er noen skjøter rett over en dør der

tapeten sprekker hele tiden (se bildet). Det bare sprekker på nytt selv om det er brukt sånn brunt papir over først. :shrug:

 

Skal høre med noen fagfolk, men tenkte kunne lufte det her også itilfelle noen har greie på sånt..

hva mener du med sånn brunt papir?

Lenke til kommentar

Har ikke så mye peiling, men har da tapesert litt da jeg jobbet som anleggsslusk :p

Er det gipsplater som ikke er skjøtesparklet? Er de evt godt nok skrudd hvis det er en dør som er i bruk?

 

Vanlige tapetfeil forekommer vel som regel av fukt og eller dårlig isolering i yttervegg (noe dette ikke er)

 

Siden "skaden" ser så voldsom ut vil jeg tippe at det er bevegelse i veggen som gjør det.

Lenke til kommentar

Det er hyntonittplater som er spikret. Døren er lite i bruk, den står nesten alltid åpen (fra gangen inn til stuen).

 

Det er nok helt sikkert bevegelser som gjør dette ja, påvirket av temperaturendringer.

Har brettet til side ekstra mye for at det vises best mulig (skal jo fikses uansett)

 

Hjelper kanskje å slå noen flere spikrer i rundt der? :shrug:

Lenke til kommentar
Siden "skaden" ser så voldsom ut vil jeg tippe at det er bevegelse i veggen som gjør det.

da det ikke er trevegg skal det mye til for at veggen forskyver seg så mye. skal det forskyvelser til må jonesten hele huset ha blitt skjevt for at det der skal ha skjedd...

 

ser ut som du har en god sparklejobb forran deg iallefall.... det er viktig at du gjør det slettest mulig før du limer det på igjen...

Lenke til kommentar
da det ikke er trevegg skal det mye til for at veggen forskyver seg så mye. skal det forskyvelser til må jonesten hele huset ha blitt skjevt for at det der skal ha skjedd...

 

Huntonitt er jo tre, og jeg regner med at bindingsverket er av tre også, siden platene er spikret?

 

Uansett, kan nok være greit å få en tapetserer til å kikke. Rart om det ikke er en på forumet her?

 

*edit*

 

Det er vel ikke tilfeldigvis i nærheten av anlegget ditt groenn? Med den musikksamlingen din regner jeg med at huset får kjørt seg ;):D

Endret av TAAB
Lenke til kommentar
Siden "skaden" ser så voldsom ut vil jeg tippe at det er bevegelse i veggen som gjør det.

da det ikke er trevegg skal det mye til for at veggen forskyver seg så mye. skal det forskyvelser til må jonesten hele huset ha blitt skjevt for at det der skal ha skjedd...

 

ser ut som du har en god sparklejobb forran deg iallefall.... det er viktig at du gjør det slettest mulig før du limer det på igjen...

Er ikke sikker hva man kaller det papiret, det er vel som en forsterkning over sånne skjøter. Har hatt en rull av det liggende fra tidligere.

Lenke til kommentar
da det ikke er trevegg skal det mye til for at veggen forskyver seg så mye. skal det forskyvelser til må jonesten hele huset ha blitt skjevt for at det der skal ha skjedd...

 

Huntonitt er jo tre, og jeg regner med at bindingsverket er av tre også, siden platene er spikret?

 

Uansett, kan nok være greit å få en tapetserer til å kikke. Rart om det ikke er en på forumet her?

 

*edit*

 

Det er vel ikke tilfeldigvis i nærheten av anlegget ditt groenn? Med den musikksamlingen din regner jeg med at huset får kjørt seg ;):D

Det er vel best å høre med noen ja :yes:

 

Det er et annlegg på hver side av dette, men.. :hm:

Lenke til kommentar
da det ikke er trevegg skal det mye til for at veggen forskyver seg så mye. skal det forskyvelser til må jonesten hele huset ha blitt skjevt for at det der skal ha skjedd...

 

Huntonitt er jo tre, og jeg regner med at bindingsverket er av tre også, siden platene er spikret?

 

Uansett, kan nok være greit å få en tapetserer til å kikke. Rart om det ikke er en på forumet her?

 

*edit*

 

Det er vel ikke tilfeldigvis i nærheten av anlegget ditt groenn? Med den musikksamlingen din regner jeg med at huset får kjørt seg ;):D

ikke rart det sprekker der , dette fordi du har en ustabil plateskjøt der. skjer bort tapeten helt opp til taket , løsne så platen og smør på lim i skjøten trykk den på plass og spikre/ skru den fast til staven igjen.

Dette skule gjøre den stabil i og med at platen da blir limt til stendern (staven) i veggen, det nytter ikke å tapesere aldri så mange ganger om ikke underlaget er stabilt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
ikke rart det sprekker der , dette fordi du har en ustabil plateskjøt der. skjer bort tapeten helt opp til taket , løsne så platen og smør på lim i skjøten trykk den på plass og spikre/ skru den fast til staven igjen.

Dette skule gjøre den stabil i og med at platen da blir limt til stendern (staven) i veggen, det nytter ikke å tapesere aldri så mange ganger om ikke underlaget er stabilt.

Takk for den du! :thumbup: høres veldig fornuftig ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...