Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wlan faller ut, konstant

Anbefalte innlegg

Hei. sliter litt med trådløst Nettverk...

I kjeller'n har jeg en 3com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway

I 2. etg. er det en Centrino Bærbar

I 3. etg. har jeg en Stasjonær med Belkin 11mbit WLAN og extern antenne (kabel-trix)

Saken er at Centrino'n funker helt OK.

men, hos meg så faller nettet ut ca. 1-5 sekunder hele tiden...!? noen ganger rekker jeg ikke og laste ned f.eks Nvidia-driverne på... 18mb(?) engang. :(

(jeg har PC'n i rommet 2etg. rett over 3com'en)

noen tips?

MVH

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, de sto slik til og begynne med, nå ligger begge. ingen forskjell...

Det er jo bare midlertidlig løsning dette da, har bestillt Catch. Da blir det montert i rette etg. :)

Dekningen varier også sjø, det er litt rart synest jeg. Varier mellom 1, 2, 5.5 og 11mbit!? og 60, 90 og 100% dekning.

Lenke til kommentar
Hm, de sto slik til og begynne med, nå ligger begge. ingen forskjell...

Det er jo bare midlertidlig løsning dette da, har bestillt Catch. Da blir det montert i rette etg. :)

Dekningen varier også sjø, det er litt rart synest jeg. Varier mellom 1, 2, 5.5 og 11mbit!? og 60, 90 og 100% dekning.

Personleg har eg erfaring med at når nettet er kryptert er det ofte dårlegare signal på det trådlause...

Veit ikkje om du har det kryptert?

Lenke til kommentar

Ekstern antenne? Prøvd å vinkle den slik at antenne på router og og klient har "bredsida" mot hverandre?

Ellers kan du jo legge inn Netstumbler og måle signalstyrken mens du flytter på antenna, eventuelt registrere om bruk av trådløs telefon/elektriske duppeditter og bevegelse av personer i rom påvirker signalstyrken.

Lenke til kommentar

Snodig. Har vært borti at det har begynt å virke ved å bruke medfølgende programvare for wlanadapter på systemer med sp1, men ikke motsatt.

Wlansiden er vel kraftig forbedret i SP2, og jeg har ikke opplevd problemer på systemer med sp2 installert. Så min regel har egentlig vært å bruke Windows sin funksjon så lenge det ikke gir problemer.

Hyggelig at det løste seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...