Schnickaschnicka Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har sendt en mp3spiller til tyskland for reparasjon, og så fikk jeg vite at det var for dyrt å reparere den så jeg får en ny en. Denne ble sendt til meg fra Tyskland den 10. januar. Må jeg betale toll på dette? (da vet jeg jo ikke hvor lang tid det tar før jeg får den) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvis garantien dekker det så skal ikke kunden betale frakt fra butikken til verkstedet og omvendt! Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 jeg har garanti på den, og den gjelder frem til 29 april. Så den kommer rett hjem til meg uten å betale toll eller at jeg får noen som helst problemer? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 jeg har garanti på den, og den gjelder frem til 29 april. Så den kommer rett hjem til meg uten å betale toll eller at jeg får noen som helst problemer? Ja, sålenge det går på garantien! Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 så jeg skal forvente å få den i posten en av de kommende dagene da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du vil ikke måtte betale noe som helst. Moms (det er ikke toll på elektronikk) skal kun betales ved kjøp av varer i utlandet som så sendes til norge. garantisaker og slikt har ingen sånne avgifter. Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Du vil ikke måtte betale noe som helst. Moms (det er ikke toll på elektronikk) skal kun betales ved kjøp av varer i utlandet som så sendes til norge. garantisaker og slikt har ingen sånne avgifter. Hvis du sender noe ut av landet til reparasjon, og ikke legger med proforma faktura, og får den fortollet på midlertidig utførsel for reparasjon, har du ingen garanti for at du slipper unna moms og evt. toll på varen når den kommer i retur fra produsenten. Edit: typo Endret 23. januar 2005 av Fogga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå