Gå til innhold

Skal mekke en PC til en bekjent, rundt 18000,- og bruke

Anbefalte innlegg

Som topicen sier, jeg skal mekke PC for en bekjent av meg. Selvom jeg har en suksessfull Pentium4 selv tror jeg går for AMD i dette systemet. Kunden ønsket seg også AMD.

Disse delene ser det ut til å bli så langt:

HK: ASUS A7V333RAID KT333 (innebygd audio, er den noe tess?)

CPU: AMD Athlon XP 1800+ Palomino 1533MHz

CPU-kjøler: Silent Viking!

Minne: Samsung M368L3223CTL-CB3 256Mb DDR PC2700 (det frister med Corsair men... da blir kunden svindla :grin:)

Skjermkort: GainWard GeForce4 Ti4400 PowerPack! Ultra/700 XP 128Mb 3.6ns

Skjerm: Samsung 959NF 19"

HD: 2x Western Digital Caviar XL 80.0Gb 7200rpm 8Mb Special Edition (har to selv og er veldig fornøyd med dem.)

DVD-ROM: Pioneer DVD-106S 16X DVD/40X CD Slot-In Bulk

CD-R: Plextor PX-W4012TA CD-RW 40x12x40x

Kabinett: Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black

PSU: Enermax 431W Silent?

Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 (optisk 6000Hz) samt en fUNC 1030 og Mouse Skatez :grin:.

Svart diskettstasjon :roll: ,lakke selv eller kjøpe svart?

Nettverkskort: 3Com 3C905 Etherlink III 10/100Mbit TP

Han ville ha ett hel svart system så jeg får bruke mine ultra bra casemodde egenskaper :grin:. Det feteste jeg vet er å lakke ett par ganger med svart i bånn (eventuelt fjerne den svarte stygge malinga som er spraya på fabrikken), og så ta 2 lag med klarlakk på toppen. Hvis man polerer før man skal på LAN blir det dritt fett. Hvit-hvit-blått-lakk er også tøft.

Skal skjære til ett vindu og sette inn en kaldkatode også (blå ser jeg for meg).

Men over til PCn, noen som kan gjette hvor langt CPUn går utenom å unlocke den (jeg orker ikke risikere å ødelegge den).

Jeg er åpen for ideer fra dere! Det er ikke noe spesiell nerd jeg skal selge til, han bare så PCn min og syntes den var ***** tøff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

HK: ASUS A7V333RAID KT333 (innebygd audio, er den noe tess?)

Jeg har også samme HK uten RAID, skulle gjerne hatt raid, kunne vært kjekt når jeg skal ha i flere disker. HK fungerer utmerket! Og den intigrerte lyden er ganske bra, men må si at mitt Audigy Player er litt bedre ja :smile:.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-15 00:49, DipmiX skrev:

Hva skal han bruke den til? ser ut som en Spillemaskin, men man vet jo aldri...

Den skal hovedsaklig brukes til spill ja. Han som skal ha den har en Pentium3 450mhz fra før, og han vil ha en som er litt bedre. Han kommer til å dø av forbauselse :smile:. Den skal vel også brukes litt på internett.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-15 01:10, Xvani skrev:

Syns 180000 hørtes veldig mye ut. vet ikke om CD-rom og brenner var dyre, men kjøp billigere? Ram er billig om dagen, så sleng på 256MB til? mener å huske at det hk'et har 3 dimm slots... ( si ifra hvis jeg tar feil)

det syns eg og at det var litt mye med "180000":D

Kjetil

Lenke til kommentar

Noen andre som kan gi meg en gjetning på hvor langt jeg kommer med CPU`n og minnet. Satser på FSB overklokking (er vant tiol P4 :grin:). Og er det noe vits i å ha en 431w PSU på dette oppsettet? Jeg må vel også kaste inn noen kabinett vifter. Skal prøve å lage så stille som mulig, så ett par vifter + to i PSU burde vel holde? Grafikkortet vurderer jeg også å klokke opp til Ti4600 specs :grin: (har det selv med standard Gainward vifte). Hvis det er mulig.

Jeg får testa Samsung minne også da... jeg elsker å bygge PC, det himmelsk :razz:.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-15 12:22, MrA| skrev:

Noen andre som kan gi meg en gjetning på hvor langt jeg kommer med CPU`n og minnet. Satser på FSB overklokking (er vant tiol P4
:grin:
). Og er det noe vits i å ha en 431w PSU på dette oppsettet? Jeg må vel også kaste inn noen kabinett vifter. Skal prøve å lage så stille som mulig, så ett par vifter + to i PSU burde vel holde? Grafikkortet vurderer jeg også å klokke opp til Ti4600 specs
:grin:
(har det selv med standard Gainward vifte). Hvis det er mulig.

Jeg får testa Samsung minne også da... jeg elsker å bygge PC, det himmelsk :razz:.

Helt enig!!! Elsker å bygge pc!!!

Lenke til kommentar

Gå for msi kt3 ultra aru hk.

Det har 5.1 lydkort onboard med digital utgang og ingang.

Det er veldi godt og stabilt kort.

Bygga selv en maskin for en kammerat en dag.

xp1800+

msi kt3 ultra aru

twinmos 256mb ddr ram

ati radeon 8500le

120gb wd hardisk

3com nic

trådløs logitech tast. mus.

lg 19" flatron

floppy

16x pioneer dvd

32x asus brenner (brant ei 8x plate i 32 på den.)

volcano 7

kabinett aashima wty600 til 550 med psu på pmdata.

o.s.v

For all del ikke kjøp silent viking. Volcano 7 er så mye proffere. Den har meget mange finner og holder xpen hans på 35 c.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-15 15:16, Yngvejos skrev:

Gå for msi kt3 ultra aru hk.

Det har 5.1 lydkort onboard med digital utgang og ingang.

Det er veldi godt og stabilt kort.

Tror det er 5.1 lydkort med digital utgang på asusen også, hvis jeg ikke husker feil bruker de samme chip. Og jeg har erfaringmessig mer tro på asus hva stabilitet anngåt, uten at jeg har prøvd akkurat de to nevnte kortene.

I tilegg har asus passiv kjøling og det er gunstig.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...