Instigator Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Hvor mange Mbps er egentlig akseptabelt å tape (overhead) på en adsl linje? Jeg har nå 704/128 linje og ligger på rundt 600 på itavisen.no's speedometer. Er det akspetabelt. Får levert adsl fra en lokal isp. Hvor mye overhead har f.eks. NGT og Telenor? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 600 er jo ikke veldig dårlig, men jeg hadde klaget hvis jeg var deg, det skadder jo ikke, enten blir det som før. Eller så blir det bedre eller så får du redusert pris. og det skader jo ikke. Lenke til kommentar
Savage Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 hmmm... er ikke alt over 10 % tap godt nok? jeg har 640 linje, og ligger såvidt over 600 kbps med nextgentel, så jeg er veldig fornøyd... Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Å ligge rundt 600 er bra , det er det samme som jeg også får på ADSL fra Telenor(706/128). Hadde UPC før fikk max 390 kbit/s på 768/128 det kaller jeg dårlig. Kjørt testene hos IT-Avisen. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hmm... I følge Itavisen. no, oppnår jeg 383Kb. Jeg betaler for 384Kb fra UPC. Det har alltid vært bra her hvor jeg bor. Har hatt UPc i 2 år nå. alltid god hastighet. Men det kan være lurt å klage. Jeg vet at i bedriftsmarkedet har det vært mye "snusk" (putter flere kunder som betaler fo 2Mbit på en node som kun gir 0,5 til alle samtidig, og tjener masse penger på å svindle båndbredde). I et selskap byttet de fra 64Kbit til 128 (lite firma), men ISP'en bare skrudde opp prisen på fakturaen, de gjorde ingenting på linja. Senere kunne det bevises at det ikke var rutinesvikt.... Det er noe å tenke på.:sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå