Gå til innhold

Memory stick vs. memory stick pro

Anbefalte innlegg

Et enkelt spørsmål:

Kan noen forklare meg hva som er forskjellen på memory stick og memory stick pro.

Har en lexar memory stick 256 MB. Denne består egentlig av 2 stk 128 MB enheter som jeg må slå over en bryter på kortet for å skifte mellom. Dette liker jeg ikke. Er alle større memory stick's laget på denne måten ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Memory Stick Pro finnes vel med større lagringskapasitet og har høyere overføringshastighet. Det er vel hovedforskjellene.

Og nei, tror de færreste memory sticks er laget på den måten du beskriver. Har selv en 512MB memory stick pro fra sandisk og den er det ikke noe sånt tull på. Bare tar masse bilder helt til det er fullt :)

Lenke til kommentar

Jeg ga opp å vente på MemoryStick Pro fra komplett, så jeg kjøpte MemoryStick Pro Duo (512MB), og der er all plassen tilgjengelig uten å bytte mellom noe ihvertfall.

Uansett, sånn jeg har skjønt det så er MemoryStick kun tilgjengelig opp til 128MB, eller tydeligvis 2x128MB på noen kort. Mens MemoryStick Pro er tilgjengelig fra 256MB til 4GB eller no slikt. Pro er vel også en del kjappere.

Lenke til kommentar
Memory Stick Duo: Samme som den over bare den deler minne i to, altså på en med 256mb er det 2*128mb

Neinei, Duo er mindre i fysisk størrelse, brukes gjerne i mobiltlf ol.

Ellers finnes det "tusen" slike poster her med utfyllende forklaringer om alle MS typene.

Lenke til kommentar
Memory Stick Duo: Samme som den over bare den deler minne i to, altså på en med 256mb er det 2*128mb

Neinei, Duo er mindre i fysisk størrelse, brukes gjerne i mobiltlf ol.

Ellers finnes det "tusen" slike poster her med utfyllende forklaringer om alle MS typene.

Okey... :blush: Men hvem har sånn dobbel-sak da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...