Øyvind L Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Et enkelt spørsmål: Kan noen forklare meg hva som er forskjellen på memory stick og memory stick pro. Har en lexar memory stick 256 MB. Denne består egentlig av 2 stk 128 MB enheter som jeg må slå over en bryter på kortet for å skifte mellom. Dette liker jeg ikke. Er alle større memory stick's laget på denne måten ? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Memory Stick Pro finnes vel med større lagringskapasitet og har høyere overføringshastighet. Det er vel hovedforskjellene. Og nei, tror de færreste memory sticks er laget på den måten du beskriver. Har selv en 512MB memory stick pro fra sandisk og den er det ikke noe sånt tull på. Bare tar masse bilder helt til det er fullt Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 RE: ing98ole Det med 2 x 128 = 256 er vel det man kaller Memory Stick Duo? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg ga opp å vente på MemoryStick Pro fra komplett, så jeg kjøpte MemoryStick Pro Duo (512MB), og der er all plassen tilgjengelig uten å bytte mellom noe ihvertfall. Uansett, sånn jeg har skjønt det så er MemoryStick kun tilgjengelig opp til 128MB, eller tydeligvis 2x128MB på noen kort. Mens MemoryStick Pro er tilgjengelig fra 256MB til 4GB eller no slikt. Pro er vel også en del kjappere. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Memory Stick: Den standard brikken fra Sony. Memory Stick Duo: Samme som den over bare den deler minne i to, altså på en med 256mb er det 2*128mb Memory Stick Pro: Samme som den første bare høyere hastighet. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Memory Stick Duo: Samme som den over bare den deler minne i to, altså på en med 256mb er det 2*128mb Neinei, Duo er mindre i fysisk størrelse, brukes gjerne i mobiltlf ol. Ellers finnes det "tusen" slike poster her med utfyllende forklaringer om alle MS typene. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Memory Stick Duo: Samme som den over bare den deler minne i to, altså på en med 256mb er det 2*128mb Neinei, Duo er mindre i fysisk størrelse, brukes gjerne i mobiltlf ol. Ellers finnes det "tusen" slike poster her med utfyllende forklaringer om alle MS typene. Okey... Men hvem har sånn dobbel-sak da? Lenke til kommentar
heia_lie Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Sony-kameraene må feks ha PRO for å kunne filme med beste kvalitet (gjelder væffal DSC-P150) Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 2*128MB er gamle brikker. De ble etter det jeg vet laget da høyeste størrelse som ble akseptert av programvare i brukstingene kun støttet opp til 128MB. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei! Jeg har en Memory Stick PRO på 256 mb. Den virker veldig bra. Har kameraet Sony DSC-V1. Hilsen Daniel aka. _Adler_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå