Gå til innhold

Svart-Hvitt på TV'en??


Xvani

Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg prøver å kjøre pc'en på TV'en min kommer det i svart-hvitt. Ikke bare i Windows, men under oppstart oxo.

 

- Kjører XP

 

- Grafikk kort = ATI Rage 128, dette skjer uten oc oxo.

 

- Tilkoblet TV via S-Video kabel

 

- Har tenkt litt på at det kanskje ikke er PAL versjon på GPU'en, hvordan finner jeg ut om dette stemmer?

 

Noen forslag til hvordan få farger? Takk for svar!

 

_________________

Klikk her for specs

 

Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-15 01:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du bruker en s-video til scart kabel(s-video fra pc'en, scart inn i tv'en) Problemet er at ikke alle fjernsyn takler dette. Enten må du finne en innstilling på fjernsynet for å bruke et s-video signal som kommer inn via scart inngangen, ellers må du heller bruke en composite kabel fra pc'en.

 

mvh

pzyx

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-15 01:45, pzyx skrev:

Jeg antar at du bruker en s-video til scart kabel(s-video fra pc'en, scart inn i tv'en) Problemet er at ikke alle fjernsyn takler dette. Enten må du finne en innstilling på fjernsynet for å bruke et s-video signal som kommer inn via scart inngangen, ellers må du heller bruke en composite kabel fra pc'en.



 

for å være helt ærlig aner jeg ikke hva jeg bruker. Ingen scart ihvertfall... Det er en rund kabel som går rett inn i tv'en ved hjelp av en greie (en slags adapter) som (faktisk) plugges inn i scart-kabelen. Det var kanskje dette du mente? Den kommer ut fra et hull på skjermkortet som det står s-video på ja...

 

Uansett, hvordan finner jeg instillingene? Leter? Og hvor får jeg tak i en composite kabel, er den dyr?

 

Skal lete litt selv, og oppdatere denne mld da =)

 

Setter pris på svar i mellomtiden! Takk!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-15 00:52, hasuwest skrev:

Hei!


Du må bytte fra S-Video til Composite. Dette gjør du ved Andre musetast -> Egenskaper -> installinger -> avansert osv, så finner du det. Dette var iallefall problemet hos meg!



 

osv? Litt mer nøyaktig enn bare osv takk :smile: Jeg finner det ikke, det er nemelig ikke noe sted det står osv her :razz:

 

Har foresten GeForce 2.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-19 22:36, thomasr skrev:

Har du satt den til å være Pal B i innstillingene?


 

Ja, jeg har Pal B. Men en ting lurer jeg på. Finnes det en composite kabel? Hvor kjøper jeg denne?

 

Klarer heller ikke å skifte til composite, hvis det er dette som trengs. Kan noen bytte ut "osv" med noe annet? =)

 

Nærmeste jeg fant var inne på displays-monitor og advanced. Her sto det Syncronization og under en runding der jeg kunne klikke av composite. Klikket av, men intet har skjedd... Var det dette du tenkte på?

 

Har forresten et ATI Rage 128 kort =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 16:26, Aerocker skrev:

Sikker på det er rett s-video kabel?

Skulle koble dataen(kyro2) til tv'en og fikk samme problemet. Det viste seg at kortet hadde 7-pins utgang og kabelen var 4-pins(men passa i 7-pins kontakten uten prob.)

Da jeg fikk fatt i rette kabler ble problemet løst.


 

Håper dette er problemet hos meg oxo, det er nemlig en 4pins i en 7 pins!!!!!!! WHOHOOO, skal få tak i en annen kabel og poste åssen det gikk =)

 

edit:

Hum, fant ut at kablene koster 400kr? Hvor mye betalte du? Og hvordan ble du kvitt 4-pins kabelen? solgte du den noe sted?

 

_________________

PC spesifikasjoner

 

Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-23 17:03 ]

Lenke til kommentar

Jeg ringte dama mi, som ikke hadde fått ferie enda, å ba henne finne den overgangsdingsen, som fulgte med skjermkortet, som lå i leiligheten vår i trondheim. Overgangsdingsen er slik at du i steden for 7-pins får vanlig phono-plugg.(eller hva det heter for noe). Slik at du kan plugge det inn i fronten på tv'n eller videoen eller hva det er for noe du skal koble til..

Med denne virket alt som det skulle.

Lenke til kommentar

Og hvor finner jeg sammensatt ut?

 

har oxo lyst til å prøve composite greiene før jg går til innskjøp av ny kabel, men jeg finner det ikke! noen som kan hjelpe meg her?? Forklar nærmere! :smile:

 

_________________

PC spesifikasjoner

 

Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-24 10:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...