nuppenipp Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Hei, jeg har ikke god peiling på skjermer egentlig, så spør derfor dere. Jeg har en Hitachi CM715 19" (crt). Den begynner å bli litt grumsen i fargene, så vurderer å bytte til en NEC 1770 NX (lcd). Den skjermen har visst et godt rykte i henhold til forumet her. Har ikke brukt LCD skjermer før og bruker PC'en mest til bilder/web-arbeid på halvproff/amatør-nivå. Er det et greit bytte? PS! Skjermkort er Radeon 9800 Pro så kan kjøre DVI. Endret 23. januar 2005 av nuppenipp Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Om CRT'en din starter å bli litt vrien på farger er det helt klart en fordel å skifte. Har 1770NX selv, og er ganske fornøyd, sliter ikke med baklys eller døde pixler. Den har litt problemer med å vise grånyanser, men det har ikke irritert meg noe. Tror du blir godt fornøyd med en 1770NX, mtp. at du driver på halvproff\amatør-nivå. Lenke til kommentar
nuppenipp Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Takk for tilbakemelding Fredrikrb. Tror jeg må tenke litt mer på det, kan bli litt problem med de grånyansene med sorthvitbilder...må lese litt mer rundt på nettet tror jeg. Kanskje det er litt for tidlig å tenke på LCD'er foreløpig og holde meg litt lenger med en ny CRT Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det eksemplet jeg har sett der NEC-skjermen har problemer er med et bilde som har sort bakgrunn. Der den skal vise en skygge som bare er litt lysere enn bakgrunnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå